آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 مهر ماه 1399 = 16-10 2020

شکستن انگشتان دست دانش‌آموز بعد از تنبیه بدنی

تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان موجب شکستن انگشت دست شد. هویت این دانش آموز «صادق بالایی» اهل روستای گورچای از توابع شهرستان قصرقند عنوان شده است.

به گفته یک منبع مطلع، صادق توسط معلم خود به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته که بر اثر آن انگشت دست او شکسته و بیضه های او نیز آسیب دیده است.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی: کمپین فعالین بلوچ گزارش داد این حادثه روز یکشنبه ۲۰ مهر ماه ۹۹، در روستای گورچای رخ داده و در توضیح آن نوشت که این معلم پیش از این نیز سابقه ضرب و شتم دانش‌آموزان را داشته است.

تنبیه دانش‌آموزان در ایران ممنوع است اما بین قانون و واقعیت‌های موجود فاصله وجود دارد و گزارش‌هایی از تنبیه بدنی دانش‌آموزان منتشر می‌شود.

بر اساس ماده ۷۷ آیین‌نامه اجرایی مدارس در ایران مصوب ۱۳۷۹، هرگونه تنبیه بدنی، توهین و تعیین تکالیف اضافی برای دانش‌آموزان غیرقانونی است.

در ماده‌ ۸۱ همین آیین‌نامه تاکید شده است که “تنبیه‌ انضباطی‌ باید روشنگرانه‌ و آگاه‌ کننده‌ باشد” و در تنبیه‌های انضباطی باید “آبروی‌ دانش‌ آموز حفظ شود و از تنبیه‌ در حضور جمع‌ جز در موارد ضروری‌ اجتناب‌ گردد.”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: