آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 مهر ماه 1399 = 16-10 2020

بزرگترین عملیات قاچاق "دارو" از ایران به عراق

در حالیکه دارو در ایران کمیاب و در بازار سیاه دست یافتنی است. دستگاه اطلاعات ارتش عراق در بیانیه‌ای گفته است نیروهای امنیتی عراقی در ستاد عملیات استان دیاله بزرگ‌ترین عملیات قاچاق دارو از ایران به عراق را کشف و خنثی کرده‌اند.

استان دیاله عراق کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد. بارها عوامل سپاه پاسداران از طریق مرز استان دیالی عراق که با استان کرمانشاه مرز مشترک دارد. اقدام به قاچاق دارو و سایر اقلام به خاک عراق کرده‌اند.

به نوشته سایت خبری میدل ایست نیوز در این بیانیه که توسط دستگاه اطلاعات ارنش عراق صادر شده است. گفته شده که این بسته های دارویی قاچاق شامل ۱۹ کانتینر و صدها هزار عدد از انواع دارو به ارزش صدها هزار دلار را بوده است.

در حالیکه مردم ایران در زیر بار گرانی دارو کمرشان خم شده است و دارو در بازار سیاه دست به دست می‌شود. رئیس سازمان غذا و داروی نظام مدعی شد که بدلیل ارزان بودن دارو در ایران قاچاق دارو رواج دارد.

این بزرگترین عملیات قاچاق دارو از ایران به عراق بود که تاکنون کشف و ضبط شده است. سیستم اطلاعاتی ارتش عراق از توضیحات بیشتری حول این موضوع امتناع ورزید.

این محموله قاچاق دارو از طریق جاده نیسمیه در خانقین در استان دیاله وارد عراق شده است. بیانیه دستگاه اطلاعات ارتش عراق همچنین از بازداشت راننده‌های کامیون‌ها و ضبط آنها خبر داده است.

رسانه‌های عراقی و کردی در این خصوص نوشته‌اند که این اقدام دستگاه اطلاعاتی در راستای فرمان نخست وزیر عراق، مصطفی کاظمی مبنی بر مقابله با قاچاق در مرزهای مشترک با ایران انجام گرفته است. دخالتهای سازمانیافته سپاه پاسداران و ایادی خامنه‌ای در عراق امر جدیدی نیست.

همچنین در حالی که مردم در کشور با کمبود دارو و امکانات پزشکی مواجه هستند. این اقدامات سپاه در قاچاق دارو به کشورهای منطقه و مخصوصا عراق برای کسب درآمد برای حمایت از نیروهای نیابتی است.



مزدک بامدادان October 16, 2020 11:04 AM

هموطنان چنانکه در گذشته در کامنتها خبر داده بودم در پی تحریمای اقتصادی و عدم دسترسی ایران به پولهای نفتی در بانکهای بین المللی ایران برای دور زدن تحریمها از طریق مواد غذایی و دارویی که در مواد تحریم قرار ندارد استفاده میکند از پولهای بلوکه شده مواد غذایی و دارو خریداری میکند و این مواد را بصورت قاچاق به کشورهای همسایه صادر میکند و از این طریق نیازهای ارزی خود را تاممین میکند و نوشته بودم تنها راه کنترل کد گذاری این داروها است تا امکان باز فروش آنها در دیگر کشورهای منطقه امکان پذیر نباشد امروز با این خبر دریافتم که تخمین خبرهای ما دقیق بوده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


خدا_ شاه_ میهن October 17, 2020 03:30 AM

عجب نمایشهای تکراری و نخ نمایی اجرا میکنن! نمیدونن نان و آرد و مواد غذایی و ضروری رو صادر کنن و مظلوم نمایی کنن که چون تحریم هستیم مردم ما دارند از گرسنگی میمیرند! نه خیر خودت مردم رو گرسنه و غمگین و مصیبت زده نگه میداری تا مبادا اشغال ایران و غارت و موجودیت فرقه تبه کار به خطر بیافته! دارو رو اونقدر به لبنان و سوریه و عراق میفرستی که در ایران نایاب بشه و ما مردم رو گروگان گرفتی تا مظلوم نمایی کنی و گرسنگی و بیماری و گلوله و فقر و خرابی سهم ایرانی هست تا اشغال کنی و غارت و سهم امثال فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن و غیره خدا میداند چقدر از منابع ایران! ولی قطعا بعد از هر سختی آسانی هست و فردایی برای طلوع این خاک کهن هست هر چقدر تو دست و پا بزنی تو باتلاق بیشتر و سختر فرو میری و هلاک میشی!ایران پایدار و آباد خواهد بود به کوری دشمنان!

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان October 17, 2020 10:53 AM

«« دم خروس از زیر عبای رژیم ملاها بیرون زد»»
امروز در میدیای اینتر نت رژیم هراسان و پا برهنه به میدان آمده است تا این رذالت تاریخی را رفع و رجوع کند ما هز همه جلوتر این روش دور زدن تحریمها را خبر داده بودیم امروز رژیم مذبوخانه تلاش میکند تا به دنیا به باوراند که این داروها را عده ای سودجو و ثاجاقجی از داروخانه ها جمع کرده اند و مخفیانه به بازار کشورهای همسایه برده اند اما نمیدانند نیروی مبارز داخلی با تمام توان در داخل جداازاپوزوسینهای پا انداز دستگاه امنیت ولایت در لباس دموکراسی و صندوق رای در خارج و استمرارطلبان داخلی رژیم تمام اطلاعات رااز درون اعماق سیستم رصد میکند رژیم در وحشت از رضد اطلاعاتی از بندر گاه هایش مانند مالیخولیایی ها آنرا کار امریکا واسراییل خواند اما خبر نداشت که ما تا حتی کوچکترین تحرکها را هم زیر نظر داریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 17, 2020 06:14 PM

اقای جامدادان از کی تا حالا شما کمونیستهای درجه سه و آواره کنترل استخبارات عراق رو هم به دست گرفتین؟ شما در از آب گل آلود ماهی گرفتن یک سور هم زدین رو دست آخوند! برو دست استالین به همراهت چقدر توهم واقعا باورکردنی نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان October 18, 2020 12:44 PM

جوابی به کامنت شهنام! عزیز جان توطئه فاشیستهای ترکیه یعنی گرگهای خاکستری در آذربایحان وتبریز را من بر ملا کردم همکاری فاشیست ترک و فاشیست اسلامی خبر فروش دارو به قزاقستان را در چند ماه قبل من بر ملا کردم هم وطن متوهم من خاموش سر جایت بنشین و بگذار ما کارمان را انجام دهیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: