آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 مهر ماه 1399 = 18-10 2020

نگرانی از وضعیت فعالان مدنی بازداشت شده تهران

خبرگزاری هرانا – خانواده شبنم آشوری، الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان، لقمان پیرخضرانیان، آرش جوهری و اندیشه صدری، فعالین مدنی بازداشت شده در تهران با گذشت ۱۲ روز از زمان بازداشت از وضعیت آنان بی‌خبر هستند و عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی باعث افزایش نگرانی آنها شده است. این شهروندان پیشتر در تاریخ ۱۵ مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت ۱۲ روز از بازداشت شبنم آشوری، الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان، لقمان پیرخضرانیان، آرش جوهری و اندیشه صدری، فعالین مدنی در تهران خانواده آنان در بی خبری بسر می‌برند.

روز پنج‌شنبه ۲۴ مهرماه پس از آخرین مراجعه خانواده این شهروندان به دادسرای اوین پاسخ مشخصی از جانب مسئولین قضایی و امنیتی به آنها داده نشده و عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی باعث افزایش نگرانی خانواده آنها شده است.
هرانا پیشتر در گزارش‌هایی از بازداشت شبنم آشوری، الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان، آرش جوهری و اندیشه صدری و لقمان پیرخضرانیان در تهران توسط نیروهای امنیتی خبر داد.

ماموران در حین بازداشت اقدام به بازرسی منزل برخی از این شهروندان کرده و تعدادی از وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه و لپ‌تاپ آنان را نیز ضبط کرده و با خود بردند.
از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این افراد تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

شبنم آشوری، متولد ۱۳۶۶، متاهل، ساکن تهران و مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه است. اندیشه صدری، الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان و آرش جوهری، فعالین اجتماعی هستند که در حوزه مسائل و مطالبات کارگران فعالیت دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: