آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 تیر ماه 1400 = 19-07 2021

کاهش سن کارتن خوابی به ۱۲ سال در جمهوری اسلامی

یک کارشناس حوزه اعتیاد در مورد ترکیب جنسیتی کارتن خواب ها و میانگین سنی آن ها گفت: «در مورد کارتن خواب های معتاد باید گفت که حدود ۲۰ درصد کارتن خواب‌ها زن هستند، اگرچه آمار آن‌ها هم اکنون رو به رشد است.

حبیب بهرامی افزود: در مورد میانگین سنی این افراد نیز باید گفت که پسران و دختران از ۱۲ سالگی مشاهده شده‌اند و تا ۶۰ یا ۷۰ سال نیز در بین این قشر از جامعه دیده می شود. با این حال قاطبه این افراد را جوانان تشکیل می دهند و میانگین سن آن‌ها ۴۰ سال است.

تارسازانی که در جمهوری اسلامی کارتن خواب شدند
یکشنبه، 2 خرداد ماه 1400 = 23-05 2021

در جاده صفادشت، شهرستان ملارد در یکی از پیچ‌های فرعی‌ دیواری طولانی و پیچ در پیچی به چشم می‌خورد که بر روی آن نوشته شده «اخوان». «اخوان» نامی آشنا برای معتادان متجاهری است که از کف خیابان جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش ایلنا، مدتی است که در مرکز اخوان کارگاه تولید ساز و آلات موسیقی نیز راه‌اندازی شده است. در این کارگاه به صورت تخصصی ساخت سه تار آموزش داده می شود و مددجویان در این مرکز که علاقه به ساخت ساز هستند، می توانند در یک دوره شش ماهه ساخت ساز را یاد بگیرند.

مربی کارگاه ساز سه‌تار می‌گوید: «نزدیک به ۲۸ سال است که کارم ساخت ساز سه تار است. قبلا سنندج بودم، اما بعد از ازدواج به ملارد آمدم و نزدیک به ۱۲ سال است که در ملارد زندگی می‌کنم.»

وی ادامه می‌دهد: «در منزل پدر همسرم زندگی‌ می‌کردیم، آنها هم مواد مصرف می‌کردند و من هم کم کم در کنار آنها مصرف مواد مخدر را شروع کرده و در نهایت معتاد شدم. ۸ سال است که درگیر اعتیاد شده و شیشه و دوا مصرف می‌کردم. الان مدتی است کارم به جدایی کشیده و در همین زمین‌های اطراف ملارد زندگی می‌کردم و در طرح جمع آوری معتادان دستگیر شدم.»

این سازنده ساز سه‌تار درباره کارگاه ساخت ساز می‌گوید: «در ابتدای جلسه ما به صورت تئوری ساخت ساز را برای مددجویان آموزش می‌دهیم و بعد وارد مرحله ساخت عملی ساز می‌شویم.

این سازنده ساز سه‌تار می‌گوید: «در خصوص تهیه چوب و مواد اولیه برای ساخت ساز مشکلی نداریم و تلاش شده تا مشتری هم برای فروش داشته باشیم، اما متاسفانه برای تامین هزینه‌ها با مشکل مواجه هستیم.


زن کارتن خواب بی پناه در کرمان در آتش سوخت
چهارشنبه، 1 بهمن ماه 1399 = 20-01 2021

یک زن ۴۵ ساله بی خانمان در کرمان که به دلیل فقدان گرمخانه، به اجبار در یکی از کوره های آهک پزی حاشیه این شهر پناه برده بود، بر اثر آتش سوزی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، صبح روز سه شنبه ۳۰ دی ۹۹، یک زن ۴۵ ساله در اثر آتش‌سوزی در کوره‌های آهک محله صنعتی کرمان جان باخت.

بریدن سر یک دختر کارتن خواب پانزده ساله

کارگران جمع‌آوری زباله حین تخلیه یک مخزن متوجه پلاستیکی سنگین با ظاهری غیرطبیعی شدند. هنگامی که سر پلاستیک را باز کردند با صحنه بسیار وحشتناک سر بریده دختر سیرجانی روبه‌رو شدند. این ماجرا در خیابان خزر سیرجان، انتهای بلوار ولیعصر (عج) نرسیده به بلوار خبرنگار، رخ داد.

به گزارش شهروند، سر بریده یک دختر نوجوان حدودا ۱۵ ساله که کاملا از تن جدا شده بود داخل پلاستیک قرار داشت. در حالیکه تحقیقات در این رابطه آغاز شده بود، حدود ۲ ساعت بعد متهم به قتل به خاطر عذاب وجدان خود را تسلیم پلیس کرد. محل رها کردن بدن را نیز مشخص کرد. در ادامه بدن این دختر نوجوان نیز در زمینی خالی در همان منطقه کشف شد.

متهم به قتل در پارک با مقتول آشنا شده بوده و آنها هر دو کارتن خواب بودند. قاتل هنگام معرفی خود به پلیس ادعا کرده تحت تاثیر توهم مخدر شیشه دست به جنایت زده است.



اردلان December 29, 2020 11:58 AM

ادامه سکوت و رخوت عموم مردم در برابر ظلم و جور رژیم مشکلات اجتماعی در داخل کشور را دومینور گونه بیشتر و بیشتر خواهد ساخت!
بزرگترین خطراتی که میتواند در صورت ادامه بی اعتناعی عموم مردم در برابر چنین وضعیتی ایجاد بگرداند همانا گسترش فقر فزاینده بصورت تصاعدی و غیرقابل مهار که رژیم وابسته ملاها دانسته و عمدی چنین ماموریتی را از سوی اربابانش به انجام رسانده اند!
اقداماتی از قبیل خودکشی های هر روزه با دامنه های گسترده حتی توسط نوجوانان و کودکان ایرانزمین همچنین آلوده ساختن فرزندان این آب و خاک به انواع مواد مخدر توسط سپاه پاسداران بصورت برنامه ریزی شده از جمله مهمترین عواملی ست که میتواند بزرگترین ملتها را به انحطات بکشانند و بدبختانه از سویی امکان بروز بزرگترین تراژدی غم انگیز یعنی فروپاشی اجتماعی را نیز بدنبال خواهد آورد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


azadi December 30, 2020 10:50 AM

جامعه ایران: ۱/ آخوند زادگان که تکلیفشان نابودی ایران و فرهنگ ایرانیست ۲/ نیروهای مسلح که تکلیفشان اجرای فرمان به نابودی ایران و فرهنگ ایرانیست ۳/ پولدارانی که از فرط سیری از گرسنگی خبر ندارند ۴/ کارمندان و دانشجویان و کارگران که از ترس اخراج تن به هر فسادی میدهند ۵/ هالو، بادکوبه و استادانی گرانمایه که درصدشان بسیار کم است

گزارش یا اعتراض به این نظر


jan beh lab.. June 6, 2021 03:43 PM

منظورتان همان سن به مقام انسانیت رساندن است ؟؟
اینهمه دروغ از حکومتی که خود را خداشناس میداند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: