آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 مهر ماه 1399 = 21-10 2020

فیلمی ممنوعه که زندگی کولبران را به تصویر می‌کشد

کولبری بخشی از زندگی مردم کرد در منطقه‌ وسیعی از غرب کشور است. مشکل اشتغال در این منطقه عده پرشماری از مردم را به کولبری مجبور ساخته است. خبرها از کولبران بسیار است، اما کولبری در سکوت رسانه‌ای مانده است.

یک هنرمند عرصه سینما در مریوان که خواست با ساخت فیلمی کوتاه (فیلم زیر) از پدیده کولبری این سکوت را بشکند، فیلمش توقیف شد و اجازه پخش پیدا نکرد.

نام این فیلم ۱۲ دقیقه‌ای، اسرین (ئه سرین به معنای اشک) است. اسرین سمبل اشکی‌ست که سختی و مشقت زندگی کولبران، آن را از چشمان کوهستان‌های کردستان همچون چشمه‌ساران، جاری کرده است.

یک فیلم ۱۲ دقیقه ای با کارگردانی یکی از هنرمندان عرصه سینما در مریوان است که زندگی نامه یک خانواده از قشر فقیر جامعه این شهر را به نمایش کشیده است.

اسرین، نمایشی از زندگی خانواده‌ای مریوانی است که هم پدر و هم پسر بزرگ خانواده برای امرار معاش زندگی مشغول به کولبری هستند.

این فیلم زندگی نامه دردناک یک خانواده در شهرستان مریوان است که پدر این خانواده به دلیل شیمیایی دوران جنگ دچار عارضه تنفسی شده و برای امرار معاش زندگی خود و خانواده اش به ناچار به کوله بری می پردازد و این در حالی است که پسر بزرگ این خانواده نیز مشغول به کوله بری است.





www.youtube.com/watch?v=fZsGLosOmZU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: