آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 2 بهمن ماه 1399 = 21-01 2021

منتشرکننده خبر ضرب و شتم دختر آبادانی احضار شد

روزنامه نگار آبادانی به دادگاه احضار شد. او جزو اولین کسانی بود که ماجرای ضرب و شتم «بهاره چشم براه» شناخته شده به «دختر آبادانی» را رسانه‌ای کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، داریوش معمار، شاعر و روزنامه نگار اهل آبادان، با دریافت ابلاغیه ای از سوی شعبه ۴ دادگاه کیفری استان خوزستان فراخوانده شده است.

این روزنامه نگار بر اساس ابلاغیه صادره می بایست در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ در جلسه دادگاه رسیدگی واقع در مجتمع قضایی تندگویان شهرستان اهواز حاضر شود.

در این ابلاغیه، اتهام انتسابی علیه داریوش معمار «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

این فعال ادبی با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:«احضاریه برایم فرستاده‌اند با عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام فرض درست می‌گویید انتقاد امثال من تبلیغ علیه نظام است اما یک سئوال: از شما با عنوان تهدید علیه مردم باید کجا شکایت کنیم؟ قبول کنید این همه فساد شما برای حفظ نظام هم نیست برای تداوم چپاول ۱۳۰۰ میلیاردی است!»

داریوش معمار از سال ۱۳۷۵ در حرفه روزنامه نگاری در مطبوعات مشغول به کار شده است.


دختر آبادانی متهم و مامور حراست خامنه‌ای تبرئه شد

خبرگزاری هرانا – شعبه ۷ دادیاری آبادان برای بهار چشم براه، شهروند اهل آبادان قرار جلب به دادرسی صادر کرد. همزمان مهدی کاظمی، مامور حراست پالایشگاه آبادان از اتهامات مطروحه تبرئه شده است. آبان‌ماه امسال پخش تصاویری از ضرب و شتم خانم چشم براه در فضای مجازی تحت عنوان دختر آبادان واکنش‌های بسیاری را به خود جلب کرد. در این ویدئو مامور حراست اقدام به لمس اندام‌های این شهروند و گذاشتن پا بر روی بدن وی کرده بود. در پی این رخداد صدا و سیما اقدام به پخش اعترافات تلویزیونی خانم چشم براه علیه خود کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۷ دادیاری آبادان برای بهار چشم براه، شهروند اهل آبادان علیرغم وجود مستندات قرار جلب به دادرسی صادر کرد.

شعبه ۷ دادیاری آبادان برای خانم چشم براه از بابت اتهامات “ورود به زور، ایراد ضرب و جرح و آتش‌سوزی عمدی” قرار جلب به دادرسی صادر کرده است. همزمان داریوش معمار، روزنامه‌نگار خوزستانی از تبرئه مهدی کاظمی، مامور حراست پالایشگاه آبادان از اتهامات مطروحه خبر داد.

بابک پاک نیا، یکی از وکلای مدافع این شهروند ضمن اعتراض به صدور قرار جلب به دادرسی پیش از تفهیم ادله، ابلاغ به وکلا و اخذ آخرین دفاع توسط دادیار پرونده در صفحه توییتر خود گشته است: “آیا قاضی که به استناد فیلم رای صادر می کند اعتقادی به تفهیم ادله دارد؟! آیا برای تفهیم ادله لازم نیست که فیلم مورد استناد در حضور وکلا و متهم پخش شود؟ آیا در دانشکده حقوق در خصوص تفهیم ادله چیزی آموخته است؟”

این وکیل دادگستری که درخواست بازبینی دوربین‌های مداربسته در حضور وکلای پرونده را کرده بود مجددا از وجود فشار بر روی موکل خود خبر داده است: “بهار چشم براه تعریف می کرد که قاضی قبلی به او گفته است پاک نیا را عزل کن! حتی گفته همین صفحه را امضا کنی کافی است که عزل او را ابلاغ کنیم! قاضی جدید هم بدون توجه به لایحه ارسالی از طریق سامانه خود کاربری و بدون تشکیل جلسه و ابلاغ، قرار جلب به دادرسی صادر کرده است!”

بابک پاک نیا پیشتر نیز از وجود فشار بر روی موکل خود برای عزل وکیل از سوی قاضی نخست پرونده خبر داده بود.

در تاریخ ۱ آبان‌ماه امسال پخش تصاویری از ضرب و شتم خانم چشم براه در فضای مجازی تحت عنوان دختر آبادانی واکنش‌های بسیاری را به خود جلب کرد. در این ویدئو پس از زخمی شدن خانم چشم براه در یک درگیری، مامور حراست پالایشگاه آبادان اقدام به لمس اندام‌های این شهروند و گذاشتن پا بر روی بدن وی کرده بود.

در پی این رخداد صدا و سیما اقدام به پخش اعترافات تلویزیونی این شهروند علیه خود کرد. مدتی بعد معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان از بازداشت مامور حراست خبر داده بود.


منتشرکننده فیلم دختر آبادانی باید مجازات شود

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ولایت امروز با اشاره به انتشار فیلم برخورد وحشیانه با یک زن جوان در آبادان گفته است انتشار این فیلم جرم محسوب می‌شود» و منتشرکننده آن باید مجازات شود.

حسن نوروزی گفت: انتشار این فیلم نظم جامعه را بر هم ریخت. چنین فیلم‌هایی که زننده هستند و موجب اشاعه فحشا می‌شوند، باید به دادسرا ارائه شوند و منتشر نشوند.

گفتنی است روز شنبه انتشار یک کلیپ ویدویی از چهره خونین یک زن جوان مجروح در آبادان که مأمور وحشی حراست با او به ‌نحو ضدانسانی برخورد می‌کند، موجی از انزجار و خشم عمومی را در خوزستان و سراسر ایران برانگیخت. کاربران شبکه‌های اجتماعی این وضعیت فجیع را به‌عنوان نمود دیگری از فساد و تبهکاری و ظلم ستم رایج در جمهوری اسلامی به‌ شدت محکوم کرده‌اند.

روزنامه مردم‌سالاری در این باره نوشت: ماجرای فیلم دختر آبادانی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به‌صورت گسترده پخش شده و همه را تحت تاثیر قرارداده است در واقع برملا شدن فساد یکی از مدیران میانی پالایشگاه آبادان است. متأسفانه حراست منطقه بریم آبادان نیز به کمک او آمدند و دختر خانم را مورد ضرب و شتم قرار دادند که صحنه‌های دلخراش آن به‌صورت گسترده پخش شده است.


از آبادان تا مشهد؛ خشونت رژیم خامنه‌ای در ملاعام

در چند روز گذشته دو شهر ایران، شاهد دو واقعه تلخ بود. ضرب‌و‌شتم دختری در آبادان و رفتار خشن پلیس در مشهد با مردی 28ساله که به گفته خانواده او منجر به مرگ او شد. اتفاقاتی که باعث شد در روزهای گذشته هشتگ‌های دختر آبادان و پسر مشهد در فضای مجازی داغ شود و کاربران نسبت به این اتفاقات اعتراض کنند.

به گزارش روزنامه شرق، واکنش‌ها به ویدئوهای منتشرشده به قدری زیاد بود که محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در تماسی با دادستان آبادان خواستار رسیدگی و گزارش هرچه سریع‌تر درباره این ماجرا شد. اعتراضات به این ماجرا صداوسیما را هم وادار به واکنش کرد. این بار اما روایت دیگری از این قصه منتشر شد.

دختر جوانی که در فیلم کتک می‌خورد، حالا با ظاهری آراسته و صورتی شطرنجی روبه‌روی دوربین تلویزیون از عدم ثبات روحی و خوردن قرص اعصاب می‌گوید و البته بارداری و تجاوز را رد می‌کند و تأکید دارد رسانه‌های خارجی حق دخالت درباره این ماجرا را ندارند. پدر او هم در گفت‌وگویی این ماجرا را تأیید می‌کند و می‌گوید اختلافاتی بین خودشان بوده.

اختلافاتی که البته طرفین درباره‌اش توضیح نمی‌دهند، اما به نظر می‌رسد با اعلام اینکه دختر جوان تحت درمان روانی است، مجوزی برای کتک‌زدن و البته توهین به او صادر می‌شود. آیا همه اینها می‌تواند مجوزی برای کتک‌زدن دختر و همچنین آزار جنسی او باشد؟‌

روز شنبه هم ویدئویی در یکی از رسانه‌های خارجی منتشر شد که حکایت از برخورد خشونت‌آمیز پلیس انتظامی مشهد با مردی جوان دارد.در هفته‌های گذشته این دومین بار است که مردم نسبت به رفتار نیروی انتظامی معترض می‌شوند.

پیش‌تر به خاطر اوباش‌گردانی و ضرب‌وشتم متهمان در ملأ‌عام اعتراضاتی گسترده توسط فعالان مدنی اتفاق افتاد و قوه قضائیه ضمن انتقاد از رفتار نیروی انتظامی اعلام کرد که با متخلفان برخورد می‌کند.

ویدئوی منتشرشده در 48 ساعت گذشته بار دیگر صدای اعتراض مردم را بلند کرد. آنچه در این ویدئو ناراحت‌کننده است، مردمی هستند که به تماشای رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمده‌اند.



خسرو October 23, 2020 02:05 AM

من معذرت میخواهم ولی تنها چیزی که میتوان گفت این است
خاک بر سر ما مردم بی غیرت که بصورت میلیونی به خیابانها نمیریزیم و حق این حکومت ضد ایرانی را کف دستشان نمیگذاریم، تا کی !
قطعا آن مسئول پالایشگاه هم از خودشان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


بی October 23, 2020 06:50 PM

تف بر این قوم کثیف ورذل که کره خاکی را به گند کشیدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 24, 2020 01:25 AM

این وحوش اسلامی فقط چند چیز را خوب بلدند:دزدی تجاوز تهدید پرونده سازی و آدمکشی راه حل چیست؟ کشتار بی رحمانه ی اسلامگرایان

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان October 26, 2020 01:47 PM

مردم باید کاملا مراقب باشند که رژیم اهریمنی ملاها درنظر دارند با اینگونه حرکات جنابتکارانه  مجددا مردم را تحریک و به خیابانها بکشانند و آنها را باز هم سرکوب کنند تا با هدف آزاد کردن انرژی پتانسیلی نهفته مردم بتوانند برای خود وقت بخرند!
مردم با صبر شکیبایی باید تنها به دنبال حمایت از کارگران اعتصابی چون هفت تپه و یا کارگران صنعت نفت پرداخته و تمامی صنوف به استثنای مراکز پخش مواد غذایی باید همزمان با اعتصابات کارگری  کارهای خود را تعطیل کنند و اینگونه با رسیدن هماهنگیهای لازمه با یکدیگر تا سرنگونی کامل رژیم جنایتکار ولایت وقیح اقدام کرده و هرگز تا رسیدن به هدف اصلی از پای ننشینند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


عدالت در حکومت عدل علی !!! January 4, 2021 11:36 AM

این زن بیگناه و ستمدیده، نه تنها عدالت در حق او اجرا نشد بلکه قربانی یک دستگاه قضایی فاسد، تبعیضگر، نا عادل و زن ستیز اسلامی هم شد

مأموری که نه تنها او را زخمی کرد بلکه با آزار جنسی او، وقاحت را به بالاترین حد خود رساند
این موارد بی عدالتی ها، برای همیشه در کارنامهٔ سیاه نظام فاسد و تبهکار جمهوری اسلامی باقی خواهند ماند
در ایران آزاد و دمکراتیک فردا، با استناد به چنین شواهدی، مقاله ها و کتابها های بسیاری خواهیم نوشت، فیلم ها و مباحث زیادی در این باره خواهیم داشت تا نسل های آیندهٔ «هرگز و هرگز» این جنایات و تبهکاری های این نظام ضدانسانی اسلامی را فراموش نکنند

رژیم فاشیست اسلامی در مرگ درد آور خویش گرفتار شده و این امر بهترین اثبات این ادعاست

این هم از اجرای عدالت در حکومت ظلم علی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: