آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 آبان ماه 1399 = 23-10 2020

سه برابر شدن تقاضای سرمایه ای برای نقره در جهان

یک مؤسسه اعلام کرد: در 9 ماهه نخست سال 2020 تقاضای سرمایه‌ای برای نقره در جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و به خاطر بحران کرونا سه برابر شده است.

آمارهای مؤسسه سیلور نشان می‌دهد که تقاضا برای نقره و اوراق با پشتوانه نقره در 9 ماهه نخست سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده و به 297 میلیون اونس رسیده است.

این مؤسسه در گزارش خود می‌گوید: به طور کلی این مسأله نشان‌دهنده نقش نقره به عنوان یک دارایی ایمن و همچنین به عنوان رقیبی برای طلا است چرا که برخی سهامداران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که عملکرد نقره بهتر از طلا باشد.مؤسسه سیلور می‌گوید:‌ تقاضا برای سکه نقره در 9 ماه نخست سال جاری 65 درصد رشد کرده است و بیشترین این رشد حجم تقاضا مربوط به آلمان و آمریکا بوده چرا که هر دوی این کشورها رشد دو رقمی برای تقاضای نقره را تجربه کرده‌اند.

البته تقاضای نقره در برخی کشورها نظیر هند هم طی ماه‌های گذشته کاهش یافته است.علیرغم آنکه اخیراً تقاضای صنعتی برای نقره کمی بهبود یافته اما حتی اگر این روند برای سه ماهه چهارم نیز ادامه یابد تقاضا برای این فلز همچنان نسبت به سال گذشته پایین‌تر خواهد بود و افت 10 درصدی را تجربه می‌کند.

مؤسسه سیلور پیش‌بینی کرده که اوضاع نابسامان شاخص‌های کلان اقتصادی در ماه‌های باقیمانده از سال 2020 به ادامه یافتن تقاضای سرمایه‌ای برای نقره منجر خواهد شد.این مؤسسه مدعی است اجرای سنگین سیاست‌های پولی انبساطی و بسته‌های محرک اقتصادی که در بسیاری از بازارها از جمله آمریکا شاهد هستیم می‌تواند به افزایش تورم و کاهش ارزش دلار منجر شده و به تداوم رشد تقاضا برای دارایی‌های ایمن از جمله فلزات گرانبها منجر شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: