آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 آبان ماه 1399 = 23-10 2020

انتخابات آمریکا؛ نتیجه همنشینی با نامزد حزب دموکرات

«کامالا هریس» معاون انتخاباتی جو بایدن در سخنرانی خود در یکی از شهرهای ایالت کارولینای شمالی به اشتباه شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را ۲۲۰ میلیون نفر اعلام کرد که چیزی معادل دو سوم جمعیت کل آمریکا است.

این در حالی است که شمار واقعی جان‌باختگان در اثر ابتلا به این بیماری در آمریکا چیزی حدود ۲۲۰ هزار نفر است.

از زمان حضور بایدن در کارزار مقدماتی انتخاباتی دمکرات‌ها، گاف‌ها و حواس پرتی‌های او مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفته است. برای مثال بایدن حین سخنرانی درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان گفت: «نظامیان آمریکایی که در "ایران" و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند».

بایدن همچنین بارها شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا را با سه صفر بیشتر اعلام کرده است. در آخرین مورد، او چند هفته پیش حین انتقاد از عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت، تا پایان سخنرانی او شمار قربانیان این بیماری در آمریکا به ۲۰۰ میلیون خواهد رسید.

بایدن چند ماه پیش نیز همین اشتباه را مرتکب شده و تعداد موارد فوت بر اثر بیماری کرونا در آمریکا را ۱۲۰ میلیون نفر ذکر کرده بود. وی پیشتر نیز گفته بود ۱۵۰ میلیون آمریکایی از سال ۲۰۰۷ در حوادث تیراندازی جان باخته‌اند که معادل چیزی حدود نیمی از جمعیت آمریکا است.

این نامزد حزب دموکرات در ماه فوریه هم در یک رویداد حزب دموکرات در کارولینای جنوبی به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت. ترامپ با تمسخر این گاف بایدن، بارها گفته است «جو خوابالو» اصلا نمی‌داند کجاست و برای چه چیزی نامزد شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: