آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 دی ماه 1399 = 27-12 2020

ایران؛ فروش دندان میت/سال‌ها کارتن‌خوابی دختر ۱۸ساله

از گذران زندگی با فروش ۱۰ هزار تومانی دندان میت تا سال‌ها کارتن‌خوابی دختر ۱۸ ساله

در گوشه ای از پارک شوش تعداد زیادی از زنان و مردان دور هم نشسته‌اند، در میان آنها فردی با جثه‌ای کوچک توجهم را جلب می‌کند، در نگاه اول با موهای کوتاه به نظرم یک پسر بچه می‌آید، نزدیک می‌شوم و اسمش را می‌پرسم می‌گوید: «لیلا». از او می‌پرسم؛ چندسالته؟ می‌گوید: «۱۸ سالمه».

آن طرف‌تر پیرمردی که کیسه‌ای از ضایعات را بر دوش دارد، می‌گوید: «دندان مصنوعی میت می‌فروشم»؛ می‌گویم: چند می‌فروشی؟ پاسخ می‌دهد: «تو خریدار نیستی»، می‌گویم: حالا بگو چند؛ شاید خریدم، پاسخ می‌دهد: «۱۰ هزار تومن؛ اما دندونش کجه؛ چون دهن مردهه کج بوده و به درد تو نمی‌خوره».

در انتهای پارک سه جوان نشسته‌اند به سمت آنها می‌رویم، اما مردی که به ظاهرش نمی‌آید، معتاد باشد از پشت سر نزدیک می‌شود و می‌گوید از اینجا بروید، شما جز دردسر برای ما چیزی ندارید و تهدیدمان می‌کند که اگر عکس بیاندازیم، دوربین را می‌شکند.

گزارشگر ایلنا می نویسد: ساعت سه بعد از ظهر جمعیت پارک رفته رفته بیشتر می‌شود، همه در کنار هم بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کنار آتشی که برپا کرده‌اند، جمع می‌شوند و من هم از آنها کم کم فاصله می‌گیرم و دور می‌شوم و به این می‌اندیشم تا کی باید شاهد چنین صحنه‌های تلخی از مردم سرزمینم باشم.


انتشار عکسی دردناک از جسد نوزاد رها شده در بیابان‌

انتشار تصویری دردناک از جسد نوزاد رها شده در بیابان‌های حاشیه شهر اصفهان درحالی که بر روی بدن برهنه و خاکی او جای دندان‌های سگ دیده می‌شود دل بسیاری از مردم را به درد آورد.

به گزارش ایسنا، فعال اجتماعی ساکن منطقه حصه که برای نخستین بار عکس این نوزاد را در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد، گفته بود این نوزاد متعلق به یکی از زنان کارتن خواب در مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان است که فعالان اجتماعی بار‌ها معضلات آن‌ها را به گوش مسئولان استان و شهر اصفهان رسانده اند.

کوروش محمدی، رئیس انجمن آسیب شناسی در این باره اظهار کرد: دستگاه‌های متولی در مناطق حاشیه نشین به شدت دچار ناکارآمدی هستند و به شرایطی رسیده ایم که در بحث آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه نشین یا اصلا متولی نداریم و یا متولی بسیار ضعیف و ناکارآمد است و همین موضوع مسائل و مشکلات را به سمتی برده که بی کفایتی و بی تفاوتی در این حوزه بیداد می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: