آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 خرداد ماه 1400 = 22-05 2021

انگلیس: فیس‌بوک به تروریست‌ها آزادی عمل می‌ دهد

رئیس جدید سازمان ام‌آی۵ ادعا کرده است که شرکت فیس‌بوک با طرح خود برای رمزگذاری سراسری، به تروریست‌ها «فرصت آزادی عمل» می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، کن مک‌کالوم هشدار داد که طرح مارک زاکربرگ، رئیس غول رسانه‌های اجتماعی‌، به تروریست‌ها فرصت می‌دهد به دور از چشم سرویس‌های امنیتی، برای حملات خود نقشه بکشند. او به رادیو تایمز گفت: «موضوع، خصوصا در مورد رمزگذاری پیش‌فرض، این است که تصمیمات اتخاذ شده در جلسات هیئت مدیره در کالیفرنیا، به اندازه تصمیماتی که در افغانستان یا سوریه گرفته می‌شوند، بر توانایی ما در انجام کارهایمان تاثیر دارند.»

به گفته او، اگر آن‌ها از ساخت بمب یا ویدیویی درباره شهادت در حملات انتحاری، در اتاق نشیمن یک فرد مطلع شوند، می‌توانند از وزیر امور خارجه و قاضی ارشد برای صدور قرار قانونی، درخواست کنند.

او گفت: «در آن‌صورت می‌توانیم به آن محل دسترسی پیدا کنیم و ببینیم آیا واقعا بمبی ساخته شده است یا نه. ما باید این توانایی را به صورت آنلاین هم داشته باشیم. اگر رمزگذاری سراسری پیش‌فرض اجرا شود و برای حذف این رمزگذاری، هیچ قصدی وجود نداشته باشد، در واقع به افراد نادر - تروریست‌ها یا افرادی که در فضای مجازی محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان را ارائه می‌دهند، که جزو بدترین افراد جوامع ما هستند- مجوز می‌دهد محیط‌ی خصوصی داشته باشند و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند.»

مک‌کالوم گفت که سازمان اطلاعاتی بریتانیا قصد ندارند یک «حکومت پلیسی» ایجاد کنند و «در خانه‌های مردم دوربین بیندازند».

وی اضافه کرد: «کاری که ما در این موارد نادر باید انجام دهیم این است که وقتی نگرانی‌های بسیار بسیار جدی وجود دارد و وزیر امور خارجه و قاضی نیز دسترسی به آن اطلاعات را ضروری و متناسب تعیین کرده‌اند، بتوانیم با کمک شرکت‌ها، به محتوای ارتباطاتی موردنظر دسترسی پیدا کنیم. این شرکت‌ها باید با ما همکاری کنند.»


واکنش ترامپ و پمپئو به اقدام تازه فیسبوک: شرم آور است
چهارشنبه، 15 اردیبهشت ماه 1400 = 05-05 2021

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ساعاتی بعد از اعلام ادامه تعلیق حسابش در فیس‌بوک، به تندی به این تصمیم واکنش نشان داد.

به گزارش فارس به نقل از وبگاه خبری «هیل»، اترامپغول‌های فناوری را به خفه کردن «آزادی بیان» در آمریکا متهم کرد و گفت: کاری که فیس‌بوک، توییتر و گوگل انجام داده‌اند کاملاً شرم آور است و مایه خجالت کشور ماست. آزادی بیان از ایالات متحده گرفته شده، زیرا دیوانگان چپ افراطی از حقیقت واهمه دارند، اما حقیقت بهرحال آشکار خواهد شد، بزرگ‌تر و قوی‌تر از هر زمان دیگری در گذشته.

وی افزود: مردم کشور ما تحمل نخواهند کرد! این شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی فاسد باید هزینه سیاسی بپردازند و نباید هرگز دوباره به آن‌ها اجازه داده شود روند انتخاباتی ما را تخریب و قربانی کنند.

«مایک پامپئو» هم در واکنشی توییتری، در این خصوص نوشت: آزادی بیان ما در آمریکا مورد حمله قرار گرفته است. این نباید موضوعی حزبی باشد—اما، متاسفانه، چپ فقط در صورتی از آزادی بیان حمایت می‌کند که گفته‌های شما با ایدئولوژی لیبرال آن‌ها هم جهت باشد.

امروز هیأت نظارت مستقل فیس‌بوک در تصمیمی با ادامه تعلیق حساب کاربری ترامپ که بعد از حادثه حمله به کنگره به طور نامحدود مسدود شده بود، موافقت کرد.

این هیأت در بیانیه‌ای اعلام کرد: متوجه شدیم که با ادامه بیان روایت بی اساسی از تقلب انتخاباتی و دعوت مداوم برای اقدام، ترامپ فضایی را ایجاد کرد که خطر جدی خشونت را ممکن می‌کرد.

با ین حال، این هیأت تعلیق نامحدود را نامناسب خواند و از فیس‌بوک خواست ظرف شش ماه آینده این تصمیم را مورد بررسی قرار دهد و مجازاتی متناسب با مقررات این شرکت که در خصوص سایر کاربران هم اعمال می‌شود، ارائه کند.

نشریه «فایننشال تایمز» نوشت احتمالاً تصمیم جدید فیس‌بوک با واکشن تند جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد.



ایرانی May 6, 2021 03:34 AM

"آقای ترامپ ممنونم از مواضع شما در حمایت از مردم ایران" تنها کسی که در 30 یا 40 سال اخیر قدرت برازندهُ او بود و بدون سو استفاده از قدرت در جهت حمایت از تروریستها به مقابله با تاریکیهای دنیای سیاست و تابوهای غلط سیاسیِ غیر اخلاقی و غیر انسانی پرداخت آقای ترامپ بود
بعد از آقای ترامپ از کابینه او آقای مایک پمپئو بود که بینشی درست در مقابله با خطرات تهدید آمیز مثل چین و غیره داشت و سعی در جلوگیری از بلعیدن دنیا توسط نیروی غیر قابل کنترل و اهریمنیِ چین و کسانی مثل ملا داشت!ملا با دادن نفت مجانی به چین و انحصار واردات از آن، کمک به حاکمِ دنیا کردنِ چین کمونیستی داشت! حاکمیت کمونیستی چون چین بر دنیا، پایان دنیا و زندگی است و شروع بردگی انسان بدون اغراق!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: