آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 آبان ماه 1399 = 09-11 2020

انتخابات آمریکا؛ مردم ناامید ایران در پی ناجی بودند

مردم ناامید در ایران در انتخابات آمریکا در پی ناجی می‌گشتند

به گزارش ایلنا، یک استاد ارتباطات دانشگاه علامه در پاسخ به این سئوال که آیا می‌شود گفت مخاطب ایرانی و رسانه‌های داخل بیش از حد تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار گرفته‌اند و دلیل این امر را چطور می‌شود تحلیل کرد؟، گفت: من یک هفته قبل از انتخابات حدود پنجاه روزنامه را که از سه نوع دولتی، حزبی و تجاری-تبلیغاتی بودند، بررسی کردم تا ببینم سوژه اصلی آن‌ها کدام است، که دیدم بلااستثنا خبر انتخابات آمریکا در همه روزنامه‌های چپ، راست و میانه‌رو خبر اصلی بود.

حسینعلی افخمی افزود: ما جوری رفتار کرده‌ایم که سرنوشت اقتصاد و وضعیت اجتماعی ما تا حدودی گره خورده است به سرنوشت انتخابات آمریکا، چیزی که شاید چهل سال پیش تصورش را هم نمی‌کردیم. چیزی که در آرمان‌های نسل انقلاب دنبال می‌شد اول واژه استقلال بوده بعد آزادی و بعد جمهوری اسلامی. احتمالا پاسخ چرایی اتفاق افتاده را باید در رفتار سیاسی مردم ایران دنبال کرد نه در قدرت آمریکا یعنی دولتمردان ما در داخل ایران نتوانسته‌اند جامعه را به سمتی هدایت کنند که ما مشارکت سیاسی بالا یا به‌طور کلی ضریب همدلی بالا داشته باشیم.

این استاد ارتباطات دانشگاه افزود: آخرین آمار مشارکت سیاسی در ایران را اگر در انتخابات اسفندماه در نظر بگیریم، شاهد هستیم پایین‌ترین میزان مشارکت سیاسی را در چهل سال گذشته داشته‌ایم. این پایین بودن مشارکت یک نوع نارضایتی را نشان می‌دهد و در واقع مردم دنبال یک جور امید هستند.



خسرو November 9, 2020 11:51 AM

لطفا بجای ناجی بنویسید منجی این یک غلط مصطلح است ناجی یعنی نجات یافته و منجی بمعنای نجات دهنده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان November 9, 2020 11:57 AM

این افراد بیگانه کاشتی که تو آنها را در نظر خودت مردم ایران تصور کرده ای به بیراه رفته ای چراکه مردم ایران همین اکثریت بظاهر خاموش اما در کمین ایستاده هستند که به دنبال موقعیت مناسبی میباشند تا با شتاب بتوانند شما اشغالگران تا دندان مسلح را به موقع قافلگیر کنند و از روی خاک ایران محو و نابود سازند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار November 9, 2020 12:55 PM

تنها ناجی مردم ایران خودشان هستند و شاه‌شان * ترامپ زمینه را برای مردم ایران آماده کرد * بقیه به خود مردم ایران مربوط می شود و نه هیچ کشور یا دولت خارجی * هر چه زودتر مردم ایران به این نتیجه برسند زودتر از شر جمهوری اسلامی گردن شکسته راحت می شوند *

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی November 9, 2020 03:21 PM

بدون تردید وبدون کمترین تاملی باید ازهمین حالااین مسئله رابا صراحت بیان کنیم که در انتخابات 1400 ریاست جمهوری میزان مشارکت مردم ازآنچه که دراسفند98 رقم خورد بمراتب وبا ضریب بسیار سهمگینی پائین تر وکشنده ترخواهد بود اصل رویگردانی مردم ایران درجنبشهای اعتراضی 96 و 97 و آبان 98 بنمایش گذاشته شد که رژیم ملایان با سبعیت تمام آنها را بخاک وخون کشیدند اما نمایش نفرت مردم در قالب مبارزات مدنی یکبار درانتخابات مجلس دراسفند 98 بنمایش گذاشته شد وباردیگر نفرت وانزجار متراکم مردم بتوان 100 در انتصخابات خرداد1400 متجلی خواهد شد درواقع سوت دقیقه 90 بازی اسلامی درایران کشیده خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: