آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 شهریور ماه 1399 = 08-09 2020

یک روحانی دستفروش در ایران به حبس محکوم شد

بخاطر دستفروشی با لباس روحانیت؛ وحید هروآبادی به حبس و جزای نقدی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – وحید هروآبادی توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت به ۱ سال و ۴ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. یکی از اتهامات آقای هروآبادی “عدم رعایت شئون روحانیت به دلیل دست فروشی با لباس روحانیت” عنوان شده است. آقای هروآبادی در بخش دیگر پرونده خود نیز به دلیل فعالیت در فضای مجازی باید در تاریخ ۲۳ شهریور امسال در معاونت تحقیقات دادگاه ویژه روحانیت حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید هروآبادی توسط دادگاه ویژه روحانیت به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت صادر و اخیرا به وی ابلاغ شده است، آقای هروآبادی از بابت اتهام “توهین به آبت الله صادق لاریجانی” رئیس سابق قوه قضاییه به ۴ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری، به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام “عدم رعایت شئون روحانیت” به دلیل دست فروشی به ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. وی همچنین از اتهامات تبلیغ علیه نظام و توهین به قاسم سلیمانی تبرئه شده است.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وحید هروآبادی در تاریخ ۲۶ مردادماه در همین شعبه برگزار شد.

آقای هروآبادی در بخش دیگر پرونده خود نیز به دلیل فعالیت در فضای مجازی باید در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ در معاونت تحقیقات دادگاه ویژه روحانیت حاضر شود.

وحید هروآبادی تیرماه امسال طی یادداشتی در صفحه شخصی‌اش از صدور کیفر خواست و ارجاع پرونده خود به شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت خبر داد و نوشت: “از شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت با من تماس گرفتند و گفتند که بازپرس دادگاه، کیفر خواست با چهار اتهام شامل «تبلیغ علیه نظام»، «تشویش اذهان عمومی»، «توهین به صادق لاریجانی» و “عدم رعایت شئونات روحانیت به دلیل دست فروشی” علیه من صادر کرده است”.

آقای هروآبادی پیشتر مدعی بود که به دلیل حمایت از محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی از کار خود در دانشگاه تهران اخراج و در اعتراض به این اقدام و همچنین برای تامین هزینه زندگی خود مدتی به دستفروش اشتغال داشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: