آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 اردیبهشت ماه 1400 = 30-04 2021

اسناد تازه؛ تلاش‌های مخفیانه رژیم ایران برای اتمی شدن

اسنادی که سوئد و آلمان به تازگی درباره فعالیت‌های اتمی رژیم ایران منتشر کرده‌اند، ممکن است مشکلاتی را در احیای دوباره برجام و پیوستن دوباره آمریکا به این توافق ایجاد کند.

سازمان اطلاعات سوئد در گزارش اطلاعاتی سالانه خود مربوط به سال ۲۰۲۰ افشا کرد که جمهوری اسلامی از راه «جاسوسی صنعتی» به دنبال «فناوری سوئدی» برای استفاده در برنامه «تسلیحاتی» اتمی خود است. روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در گزارشی خبر داد که به این سند دست یافته است.

به گزارش رادیو فردا، جمهوری اسلامی در این گزارش به «جاسوسی امنیتی» از صنایع و محصولات سوئدی متهم شده است که می‌توانند در تولید تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده قرار بگیرند.

آن‌ طور که جروزالم پست نوشته، رژیم ایران در حال سرمایه‌گذاری سنگین در این زمینه است و از برخی منابع خود در داخل سوئد بدین منظور استفاده می‌کند.

جمع‌آوری اطلاعات از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سوئد و تلاش برای جذب نیرو از میان جامعه تحقیقاتی سوئد، از دیگر اتهامات جمهوری اسلامی از سوی آژانس اطلاعات این کشور است.

این اطلاعات پس از آن افشا می‌شود که بر اساس اسنادی امنیتی که هفته گذشته در آلمان منتشر شد، رژیم ایران تلاش خود برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی در طول سال ۲۰۲۰ را متوقف نکرده است.

این روزنامه اسرائیلی نوشته، اسنادی که سوئد و آلمان به تازگی درباره فعالیت‌های هسته‌ای رژیم ایران منتشر کرده‌اند، ممکن است مشکلاتی را در احیای دوباره برجام و پیوستن دوباره آمریکا به این توافق ایجاد کند.

وزیر اطلاعات اسرائیل معتقد است در صورتی که آمریکا با رژیم ایران به یک توافق بد هسته‌ای دست یابند، منطقه به سمت جنگ و درگیری نظامی کشانده خواهد شد.

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، سخنان این مقام اسرائیلی نشان می دهد که اسرائیل تا چه حد از روند مذاکرات برجام بیم دارد و نگران است که ایالات متحده در آستانه اعطای امتیازاتی به رژیم ایران باشد که هم عمر آن را طولانی تر خواهد کرد و هم به آن امکان خواهد داد در زمینه اتمی و موشکی به پیشرفت ادامه دهد.

بسیاری از تحلیلگران نیز بر این باورند که اگر دولت پرزیدنت بایدن در برابر رژیم ایران کوتاه آید، بروز جنگ اجتناب ناپذیر خواهد شد.



Forod April 30, 2021 12:02 PM

تا حکومت تبهکار اخوندی شیر می‌دهد، اشکالی نداره!

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 30, 2021 07:44 PM

دراروپای غربی بوِِِیژه درآلمان و انگلیس و ایتالیا وانکاردرسوئد هم چنین است شرکت هائ صوری که صاحب شان اقشارحکومت تازی وسپاه وجاسوسان شان هستند و حتی کارمندان و رئیس و روئسای نه ایرانی بلکه اروپائی دارند بسیارند ودانشجویان و پرستوهای پاسدارو بسیجی که درحقیقت محض هدفی جزء تحصیل کردن داشته و دارند فقط هنگام برپائی نمایشگاه ها درکشورهای اروپائی درجاسوسی کردن و جذب سازنده گان دستگاه ها اقشاری برای صحنه سازی حضورشان و هدفشان دراین نمایشگاه ها اقدام به داشتن به برپائی غرفه هائی میکنند که قالی وفرش و هنرهای دستی را برای زینت غرفه هایشان بکاربرده ومی برند بدون شک هم صاحبان صنایع اروپائی که تنها به فروش تولیدات شان و به جیب زدن میلیونها دلارو یورو ازحکومت اخوندی ارضاع شان می کند محترمانه آنچه حکومت اخوندی ازآنها می خواهد تقدیم شان کرده و می کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Roberto April 30, 2021 08:21 PM

پس عجیب نیست که این حرامزاده های جمهوری اسلامی به حملات پی در پی اسرائیل جواب نمیدهد و هی میگوید که جوابشان را روزی محکم خواهند داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: