آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 آبان ماه 1399 = 17-11 2020

شمارش معکوس رسانه های جهان برای پایان اپیدمی کرونا

این روزها خبر از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز واکسن کرونا در جهان شنیده می‌شوند. واکسن‌هایی که حالا بسیاری از کشورهای جهان برای خریدشان صف بسته‌ و منتظرند که محض امکان فروش و استفاده، کشور و مردمشان را از این بحران جهانی نجات دهند؛ موضوعی که به یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های رسانه‌های جهان تبدیل شده است.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، واکسن کرونا و امکان نجات بشر از این بحران جهانی و وضعیت کنترل شیوع ویروس کرونا است.

* به گزارش ایسنا، روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه های جهان در روز دوشنبه (۲۶ آبان ماه) به شرح زیر است:

ـ «اکونومیست» نوشته است: با آمدن واکسن «فایزر»، نخستین واکسن کرونا و به دنبال آن واکسن «مادرنا» هم که موثر نشان داده شد و آخرین مراحل آزمایشی را به پایان برد، به نظر می‌رسد، شمارش معکوس برای پایان گرفتن همه‌گیری ویروس کووید ـ ۱۹ آغاز شده باشد. پایانی برای کرونا؛ البته برای کشورهایی که بخت با آنها یار است و نخستین خریداران این واکسن خواهند بود. با این همه گفته می‌شود تا رسیدن به صفر برای پایان همه گیری ماه‌ها زمان مورد نیاز است. دانش بشری با همه‌گیری پنجه در پنجه می اندازد تا آنکه یک واکسن کار را به پایان ببرد. یک فرا شکافت برای ورود به تاریخ.

«له رپوبلیکا» روزنامه ایتالیایی نیز نوشته است: تند کوبه آمپول در مرحله سوم و پایانی آزمون نشان داد که این واکسن نیز ۹۵ درصد ثمربخش است. واکسن «مادرنا» نیز در مقابله با کرونا، نتیجه داد.

«گاردین» نشریه انگلیسی نیز در این زمینه می‌گوید: اثرهای واکسن «مادرنا» در آخرین مرحله، شگفت‌انگیز بود. واکسنی که در سرمای یخچال‌ها، ۳۰ روز می پاید. پس از واکسن «فایزر»، این دومین است. الکل بر پنبه و کشیده شدن بر بازو و آنگاه یک آمپول. ۲۱ روز بعد و تکرار آن؛ ین یعنی پایانی بر یک همه گیری مرگبار و تلخ واکسن‌کرونا.



Mahmood November 17, 2020 12:18 PM

سلام
در پاراگراف آخر گزارش باید می نوشتید ویروس کرونا که به اشتباه نوشته شده واکسن کرونا با...

گزارش یا اعتراض به این نظر


جنایتکاران اسلامی !!! November 17, 2020 05:34 PM

وزیر راه و شهرسازی امروز اعلام می کند:
" با ردیابی موبایل از تردد مبتلایان به کرونا جلوگیری می کنیم"
این همان وزیری است که در پایان سال گذشته از ادامهٔ پروازهای شرکت هواپیمایی سپاه اشغالگران اسلامی، «ماهان ایر» به شهرهای چین جلوگیری نکرد و کشور را به چنین فاجعه ای فرو برد و حالا سعی دارد با ردیابی تلفن های همراه، باعث جلوگیری شیوع کرونا در کشور شود؟
آقای وزیر اگر راست می گویی، از همان روز اول از بروز این فاجعه و جنایت جلوگیری می کردی، حالا خیلی دیر شده، در این کار هم گند زدید!
• سید علی ضحاک ماردوش اسلامی و رهبر ظالم و ستمگر شیعه
• دولت نالایق و ضد مردمی اسلامی، حاکم بر ایران اشغالی
• وزیر راه
• وزیر بهداشت
• رئیس سازمان هواپیمایی کشور
• سپاه پاسداران اشغالگران و جنایتکاران اسلامی
• شرکت هواپیمایی ماهان ایر
• مدیر عامل و هیئت مدیرهٔ شرکت ماهان ایر
• و سفیر جنایتکار دولت چین در تهران

همه و همگی «عاملین اصلی» این جنایات شوم علیه مردم ستمدیدهٔ ایران شناخته خواهند شد و مسئول مستقیم این جنایت ها خواهند بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: