آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 آبان ماه 1399 = 19-11 2020

عذرخواهی ارتش استرالیا به خاطر ارتکاب جنایات جنگی

سربازان یک واحد ویژه ارتش استرالیا ده‌ها شهروند غیرنظامی و زندانی را به‌طور غیرقانونی به قتل رسانده‌اند. ژنرال انگس کمپبل، فرمانده ارشد وزارت دفاع استرالیا در جریان اعلام جزییات این گزارش تصریح کرد که "موارد شرم‌آوری از شیوه رفتار خودخواهانه و جنگ‌جویانه" در میان سربازان این کشور فاش شده است.

این گزارش تحقیقاتی درباره عملکرد سربازان نخبه و واحدهای ویژه استرالیا در جریان مأموریت‌شان در افغانستان از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۶ میلادی است. در این گزارش اذعان شده که طی ۱۱ سال مأموریت ٣٩ غیرنظامی و زندانی به دست ۲۵ تن از این نیروها به‌طور غیرقانونی به قتل رسیده‌اند.در جریان این تحقیقات که حدود چهار سال جریان داشت، مجموعا ۵۷ رخداد مورد بررسی قرار گرفت و صدها نفر در ارتباط با آن‌ها شهادت دادند.

ژنرال نگس کمپبل گفت: «من به نمایندگی از نیروی دفاعی استرالیا از مردم افغانستان صمیمانه و به صراحت برای هر عمل خلاف سربازان استرالیایی عذرخواهی می‌کنم.»او ضمن اشاره به تماس مستقیم با همتای نظامی افغان خود افزود: «چنین رفتارهایی عمیقا اعتمادی را که مردم افغانستان به ما داشتند، خدشه‌‌دار کرده است.»

فرمانده ارشد وزارت دفاع استرالیا همچنین خواستار شد که عاملان این جنایات جنگی و افرادی که در این ارتباط مظنون هستند، به خاطر اعمال خود مورد پیگرد و محاکمه قرار گیرند.استرالیا در پی سوءقصدهای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بیش از ۲۶ هزار سرباز به افغانستان فرستاد تا ارتش آمریکا را در جنگ با نیروهای طالبان و القاعده همراهی کنند. استرالیا از سال ۲۰۱۳ میلادی نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد. از همان زمان اتهاماتی سنگین علیه سربازان واحدهای ویژه استرالیا در ارتباط با جنایات جنگی در افغانستان مطرح شد. در حال حاضر حدود ۴۰۰ سرباز استرالیایی در افغانستان مستقر هستند که در کنار ایالات متحده و سایر متحدان برای حفاظت از امنیت در این کشور فعالیت دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: