آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آذر ماه 1399 = 24-11 2020

روزنامه ‌نگار ساکن شهر سنندج به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – مرتضی حق بیان، روزنامه ‌نگار ساکن شهرستان سنندج، توسط دادگاه انقلاب این شهر به سه ماه حبس محکوم شد. حکم صادره به مدت ۱ سال به حالت تعلیق درآمده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این روزنامه نگار روز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه در دادگاه کیفری سنندج با اتهاماتی مشابه برگزار شده و تاکنون حکمی از سوی این دادگاه صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرتضی حق بیان روزنامه‌نگار ساکن شهرستان سنندج، توسط دادگاه انقلاب این شهر به حبس محکوم شد.

بر اساس رای صادره توسط این دادگاه، مرتضی حق بیان از بابت اتهام تهمت و افترا از طریق نشر اکاذیب از طریق انتشار مطالبی در کانال تلگرامی به ۳ ماه حبس تعلیقی به مدت یک سال محکوم شده است.

هرانا روز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه، از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مرتضی حق بیان در شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری سنندج از بابت اتهامات افشای اسناد دولتی، تهمت و افترا و نشر اکاذیب از طریق انتشار مطالبی در یک کانال تلگرامی خبر داد، با این حال تاکنون حکمی توسط دادگاه کیفری سنندج صادر نشده است.

آقای حق بیان پیشتر در تاریخ ۳ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود ۲ ماه با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

مرتضی حق بیان، روزنامه‌نگار ساکن سنندج و گرداننده‌ی کانال تلگرامی اعمک است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: