آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 آذر ماه 1399 = 25-11 2020

هشت درصد از شهروندان اروپا، متولد قاره سبز نیستند

کمیسیون اروپا برنامه جدید «ادغام مهاجران در جوامع اروپایی» را ارائه کرد. این طرح قرار است در هفت سال آینده در دستور کار اتحادیه اروپا در زمینه مهاجرت قرارگیرد. این طرح تنها شامل مهاجرانی می شود که پیشاپیش در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت گزیده اند.

ایلوا یوهانسون کمیسر مسائل داخلی و مهاجرت اتحادیه اروپا در جلسه معرفی طرح جدید ادغام مهاجران با تشبیه رابطه مهاجر و جامعه میزبان به دو رقصنده تانگو، گفت: « برای موفقیت این طرح همزمان تلاش شخص مهاجر و جوامع میزبان لازم است. اگر یکی از دو رقصنده، حرکات اشتباه انجام دهد کل نمایش به زیر سوال می رود.»

کمیسیون اروپا قصد دارد در چهار زمینه مهم «ادغام مهاجران» را تسهیل کند. آموزش، کار، بهداشت عمومی و نهایتا دسترسی ارزان قیمت به مسکن.در طرح جدید یکی از مهم ترین تناقض ها میان جمعیت مهاجر و جامعه میزبان، عدم شناسایی میزان تحصیلات فرد مهاجر عنوان شده است.

کمیسیون قصد دارد این مشکل را حل کند. به گفته کمیسیون اورپا در حال حاضر حدود سی و چهار میلیون شهروند اروپایی، بیش از هشت درصد کل جمعیت قاره سبز، در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا متولد شده اند و کمیسر بخش مهاجرت می گوید: «مهاجرت غیراروپایی ها برای رویارویی با چالش پیرشدن جمعیت ضروری است. در حالی که باید توجه داشت استراتژی هایی بکار گرفت که انسجام جامعه را متزلزل نمی کنند.»

مارگاریتاس اسکیناس، نایب رییس یونانی کمیسیون هم در این جلسه گفت: «با ادغام مهاجران می توان در مقابل بیگانه ستیزی و رادیکالیسم و نژادپرستی ایستاد.»برای سازمان های غیردولتی این استراتژی و طرح جدید کمیسیون اروپا هرچند یک گام در «مسیری درست» است اما در عمل بدلیل نبود تجربه و اراده دولت ها و همچنین عدم تعهدات مشخص از سوی سازمان های دولتی، امکان دارد بدرستی اجرانشده و به بیراهه برود.



Seek November 25, 2020 07:43 PM

اروپا بدون هیچ برنامه ایی مهاجران مسلمان جهان سومی را پذیرا شد حالا متوجه شده اند که نه تنها این مهاجران متمدن نشدند بللکه اروپا بسوی تبدیل شدن به یک قاره جهان سومی پیش میرود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: