آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 مرداد ماه 1400 = 10-08 2021

ایران؛ هدف مدیر سازمان سیا از سفر به اسرائیل چیست؟

ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، امروز سه شنبه دهم اوت وارد اسرائیل می شود و علاوه بر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، با رئیس موساد، دیوید بارنیا، و دیگر مقامات ارشد اطلاعاتی و دفاعی اسرائیل دربارۀ رژیم ایران و دولت رئیسی گفتگو می‌کند.

به گزارش رادیو فرانسه، سفر ویلیام برنز به اسرائیل همزمان است با رکود و بن بست مذاکرات وین برای احیای برجام و تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و حکومت ایران پس از حملۀ پهپادی اواخر ژوئیه گذشته به یک کشتی تجاری اسرائیلی در دریای عمان و حملات اخیر موشکی حزب الله به شمال اسرائیل.

به گفتۀ مقامات اسرائیلی گفتگوهای برنز و مقامات اسرائیل بر مذاکرات جاری وین و اقدام‌های منطقه ای حکومت ایران متمرکز خواهند بود. اسرائیل مایل است سیاست آمریکا را در قبال دولت ابراهیم رئیسی و بازگشت احتمالی به برجام بداند.

سایت آکسیوس، به نقل از منابع آگاه نوشته است، که به غیر از یک اقلیت کوچک، دیگر هیچکس در وزارت امور خارجۀ آمریکا امید چندانی به موفقیت مذاکرات وین ندارد و آمریکا در فکر استفاده از روش‌های دیگر برای جلوگیری از پیشرفت فعالیت‌های اتمی رژیم ایران است.

این در حالیست که وزیر امور خارجۀ آمریکا بار دیگر گفت که رژیم ایران به خاطر حملۀ اخیرش به کشتی تجاری اسرائیلی در دریای عمان مجازات خواهد شد.

او تأکید کرد که جامعۀ جهانی باید از حکومت ایران دربارۀ این حمله بازخواست کند، در غیر این صورت رهبران جمهوری اسلامی تصور خواهند کرد که از هر گونه مجازاتی در امان هستند و این احساس مصونیت دیگران را به انجام اقدام‌های مشابه ترغیب خواهد نمود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: