آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 اردیبهشت ماه 1400 = 27-04 2021

کرونای واگیردارتر و کشنده‌ تر هندی به جنوب ایران رسید

معاون سیاسی استاندار بوشهر از مشکوک بودن 5 تبعه هندی به کرونای هندی خبر داد.

به گزارش رکنار از بوشهر، معاون سیاسی استاندار بوشهر اظهار داشت: 5 تبعه هندی با کرونای مثبت در یکی از مراکز اقامتی استان شناسایی شدند که ابتلای آن‌ها به نوع جدید کرونا در دست بررسی است.

وزیر بهداشت نیز اعلام کرده است: 3 مورد قطعی ابتلا به کرونای آفریقای جنوبی در یکی از استان های جنوبی کشور شناسایی شده است.

کرونای هندی گونه جدیدی از ویروس کرونا است که گریبان گیر برخی کشور های جهان شده است. این گونه جدید ویروس کرونا در یکی از ایالت های هند کشف شده است و از این رو کرونای هندی نام گرفته است.

پس از انتشار گونه انگلیسی این ویروس موسوم به کرونای انگلیسی که عفونت و سرعت سرایت بالا تری نسبت به گونه اولیه داشت، در حال حاضر مردم جهان نگران کرونای هندی هستند.

در طول موج دوم بیماری کووید-19 در کشور هند دانشمندان متوجه دو جهش غیر معمول در این ویروس شدند که به عنوان کرونای هندی شناخته شد.

ویژگی های کرونای هندی را بشناسید

براساس کنسرسیوم مطالعه ژنوم SARS-CoV-۲ (INSACOG)، این نوع به B.۱.۶۱۷ معروف است؛ جهش «E484» در نمونه‌ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شد وجود داشت و جهش «L452R» در ایالات متحده و اروپا مشاهده شده است، اما گونه هندی ویروس کرونا هر دو را حمل می‌کند، چیزی که در انواع گونه‌های دیگر دیده نشده است و به همین دلیل گونه هندی ویروس جهش مضاعف دارد.

به گفته کارشناسان ویروس‌شناس در مورد بسیاری از کشورها، این گونه‌های جدید جهش ‌یافته‌ بودند که باعث افزایش صعودی شمار تازه مبتلایان شدند.

ماریا ون کرخوو، اپیدمیولوژیست و مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت در همه‌گیری کووید ۱۹ گفت: جهش مضاعف جدید در ویروس SARS-CoV-2 که در هند پدیدار شد، می‌تواند «افزایش انتقال» یا حتی «کاهش خنثی سازی» را ایجاد کند.

در این ویروس جهش دوگانه صورت گرفته است. این ویژگی ورود سارس-کو۲ به بدن و ابتلا به عفونت را آسان ‌تر می ‌کند و گفته می ‌شود توانایی دور زدن آنتی‌ بادی‌هایی را که سیستم ایمنی یا واکسن در بدن ساخته ‌اند دارد؛ به همین دلیل می ‌تواند در بدن با سرعت بیشتری پخش شود؛ گونه‌های جدید ویروس کرونا دست کم در ۱۸ ایالت هند مشاهده شده‌اند.



azadeh April 27, 2021 12:26 PM

ویروس واگیردارتر و بشدت کشندۀ هنـــدی ، برخلاف تیتر بالا، نه بتازگی که در زمستان سال 1357، از طریق فرودگاه مهرآباد وارد ایران شد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو April 27, 2021 03:14 PM

آیا طبیعت تصمیم گرفته جمعیت کره زمین را کاهش دهد؟ باید گفت طبیعت و کائنات دارای شعور و تصمیم گیری میباشد در این صورت باید دعا کنیم تا میلیاردها مردم نابود نشوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 28, 2021 05:19 AM

جناب خسرو از کی تا حالا چین کمونیستی اسم خودش را عوض کرده به طبیعت؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: