آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 آذر ماه 1399 = 28-11 2020

اعتصاب غذای یک فعال سیاسی کُرد در زندانی در انگلیس

یک فعال کُرد که چند ماه پیش به عنوان پناهجو به بریتانیا رفته، با خطر دیپورت به آلمان، برابر مقررات دوبلین، و احتمالا دیپورت به ایران روبروست.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، نوید قادری پناهجوی اهل شهرستان سردشت از روز چهارشنبه ۵ آذر ۹۹ (۲۵ نوامبر ۲۰۲۰) به نشانه اعتراض به حکم دیپورتش از بریتانیا به آلمان در زندان بروکهاوس بریتانیا دست به اعتصاب غذا زده است.

نوید قادری طی تماسی تلفنی به خبرنگار هه‌نگاو اعلام کرد که چهار ماه پیش و پس از آنکه از درخواست پناهندگیم از سوی کشور آلمان رد شده، به بریتانیا آمده‌ام، اما آنها پس از آنکه مطلع شدند که تقاضای پناهندگی من در آلمان رد شده بدون هرگونه بررسی، تقاضای پناهندگی را رد و دستور به دیپورت داده‌اند.

این فعال کُرد که متخصص روابط بین الملل است سال ۲۰۱۷ به دلایل سیاسی به عنوان پناهجو به آلمان رفته که متعاقب ارائه تقاضای پناهندگی و طی نمودن مراحل تجدید نظر، درخواست وی توسط کشور آلمان رد شده است. در نتیجه رد قطعی این پناهجو سیاسی و امکان دیپورت به ایران، نوید قادری به بریتانیا رفته است.

سازمان حقوق بشری هەنگاو، ضمن ابراز نگرانی نسبت بە احتمال دیپورت نوید قادری بە آلمان و از آنجا به ایران، از تمامی سازمانهای حقوق بشری می‌خواهد کە تمامی توان خود را برای ممانعت از دیپورت این فعال كُرد بە کار گیرند.



برجام به ........ رفت November 28, 2020 09:55 AM

پناهندگی یعنی شخص در کشور مادری اش تحت ستم و ظلم واقع شده ، پناهندگی یعنی پدری هر روز بچه هاشو کتک میزنه و بچه ها از ظلم پدر به خانه همسایه پناه میبرن هر پناهنده صد در صد زیر ستم و ظلم دولت خودش بوده که حاضره کشور مادری اشو ترک کنه و به غریبه ها بگه به منه ستم کشیده کمک کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: