آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 بهمن ماه 1399 = 07-02 2021

اتهام تازه به روحانی؛ با "سلطان موز" چه نسبتی دارید؟

آفتاب یزد نوشت: یک نسبت سببی میان «محمدحسین بهشتی» با حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی دستمایه حمله جریان جویای واردات بی‌قید و شرط موز به کشور شده است.

اینکه پدر داماد رئیس‌جمهوری یا هر قوم و خویش دیگر در چارچوب مقررات و قوانین مشابه سایر بازرگانان مبادرت به واردات، صادرات یا تولید یک کالای مجاز کند، قطعا غیرقانونی نیست؛ کما اینکه واردکردن انگ سوءاستفاده و رانت‌خواری بدون هیچ سند محکمه‌پسند نیز نه قانونی است، نه اخلاقی و نه شرعی؛ لذا سوار شدن واردکنندگان غیرقانونی موز از مرز‌ها که بدون رعایت شرط صادرات سیب به سود این تجارت چشم دوخته‌اند و با تکیه بر خشم عمومی از گرانی شدید موز مترصد تحریک و تسلیم دولت به واردات موزی هستند که نرخش سر به فلک کشیده است، اقدامی غیرقانونی با روش جریحه‌دار کردن افکار عمومی از فشار گرانی است.

این بازرگان پیشکسوت میوه در کشورمان با بیان اینکه مدعیان خارج از چارچوب اخلاق و انصاف و متاثر از جو سیاسی در کشور به آسانی و بدون هیچ مدرکی انگ رانت‌خواری می‌زنند تصریح می‌کند: در واقع آن‌ها به این پرسش نیز پاسخ نمی‌دهند که آیا تمام گرانی‌های رخ داده در سال‌های گذشته یا امروز هم تقصیر وارد نشدن آزادانه موز بدون رعایت پیش‌شرط قانونی صادرات سیب در قبال واردات آن است؟! کما اینکه این شیفتگان واردات موز چرا در موعد خود مبادرت به صادرات سیب مازاد باغداران عزیز کشورمان نکرده‌اند تا امروز هیچ منع قانونی نداشته باشند؟!

وی با بیان اینکه حجم انبوهی از موز‌های وارداتی بدون رعایت این شرط از اکوادور به ترکیه آورده شده و حال که در پشت گمرک مانده و بیش از ۱۰ روز است که امکان ورود نیافته است؛ دست به دامن جوسازی از طریق گرانی رخ داده ناشی از این محدودیت شده اند.

وی با بیان اینکه آن‌ها که غیرمسئولانه و بدون اطلاعات مردم را گمراه می‌کنند، می‌گوید: خواهش من این است که اگر کسی می‎داند من از رانت استفاده کرده‌ام، مدرکش را به قوه قضائیه اعلام کند تا بدون هیچ اغماضی به آن رسیدگی شود. برچسب «سلطان موز» به من نمی‌چسبد.



اسمال در نیویرک February 7, 2021 04:41 PM

قوه قضائیه هم مال خودتونه عامو !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: