آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 13 مرداد ماه 1400 = 04-08 2021

آنکارا: افزایش مهاجرت افغان‌ها به ترکیه از مرز ایران

رسانه‌ها از افزایش مهاجرت افغان‌ها به ترکیه از مرز ایران خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در مورد مهاجرت افغان‌ها به ترکیه گفت: باید مرزهای پاکستان با افغانستان باز بماند؛ همچنین ممکن است افرادی از طریق ایران به ترکیه سفر کنند.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه که با بیش از چهار میلیون مهاجر مواجه است، بحران جدید مهاجرت را نخواهد پذیرفت. ما تصمیم غیرمسئولانه ایالات متحده آمریکا را بدون مشورت با کشور ما رد می کنیم. ایالات متحده می‌تواند آن‌ها را مستقیم با هواپیما به کشورش منتقل کند.

گزارش رسانه‌ها از شهرهای مرزی ترکیه با ایران نشان می‌دهد که تعداد افغان‌هایی‌ که از مرز ایران به ترکیه می‌روند رو به افزایش است.


سقوط ارزش ریال از دلایل خروج مهاجران افغانستانی

تجارت نیوز: «حدود ۵۰۰ نفر از یک منطقه در افغانستان بودیم که به ایران آمدیم حالا فقط ۱۰۰ نفرمان اینجا مانده. هزینه زندگی در ایران برایمان زیاد است، چندین برابر کار می‌کنیم، صرفه ندارد.» این را مردی می‌گوید که از افغانستان هزاران کیلومتر راه را به امید یک زندگی بهتر در ایران پیموده اما حالا از چند برابر شدن هزینه زندگی در ایران می‌گوید.برای خودشان برنامه و امیدهایی داشتند. کشور همسایه هم از لحاظ جغرافیایی برایشان بهتر بود و هم از جنبه فرهنگی. چمدانشان را بستند و راه ایران را در پیش گرفتند.

یکی از مهاجران افغانستانی می‌گوید: «نسبت به سال‌های گذشته کاری که می‌کنیم ارزشی ندارد، دوستانم یا به آلمان رفته‌اند یا به ترکیه، آنجا هم از لحاظ اقتصادی برایشان می‌صرفد هم از نظر قانونی کمتر به مشکل برمی‌خورند. من هم که اینجا مانده‌ام برای نزدیک بودن به خانواده‌ام است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: