آدرس پست الکترونيک [email protected]

تازه ترين اخبار ما را در سايت يا وبلاگ خودتان بگذاريد









پنجشنبه، 26 فروردین ماه 1400 = 15-04 2021

هواپیمای اوکراینی؛ رژیم ایران به پنهان‌کاری عامدانه متهم شد

معاون دادستان کل اوکراین، ضمن متهم کردن رژیم ایران به پنهان‌کاری عامدانه اعلام کرد که کشورش از تهران خواسته اطلاعات محرمانه مربوط به ده نفری را که متهم به سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی هستند، در اختیار کی‌یف قرار دهد.

وی که سرپرست تحقیقات جنایی پرونده پرواز ۷۵۲ است، در عین حال از برنامه‌ریزی مقام‌های اوکراینی برای برگزاری یک جلسه آنلاین با دادستان جدید نظامی تهران خبر داد.

به گزارش رادیو فردا، این مقام دادستانی اوکراین اضافه کرده که بار دیگر اوکراین فقط توانسته است از طریق «رسانه‌ها» به موضوعاتی در ارتباط با سرنگونی هواپیمای مسافربری تهران-‌کی‌یف دست بیابد، اما این اطلاعات در چهارچوب مذاکرات رسمی «پنهان» شده است.

وی گفت: این در حالیست که بر اساس قوانین بین‌المللی، کشورهایی که به طور مشترک بر روی یک پرونده جنایی کار می‌کنند، باید اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

معاون دادستان کل اوکراین، مقام‌های جمهوری اسلامی را به «پنهان‌سازی عامدانه ابعاد این جنایت هولناک» متهم کرده و هشدار داد که اوكراين «از ابزارهای قانونی برای برقراری عدالت برخوردار بوده و قطعاً از آنها استفاده خواهد كرد.»


آیا قاتلان می‌توانند دربارۀ قتل خود گزارش تهیه کنند؟

گزارش قبلی: در نخستین سالگرد کشته شدن ١٧٨ سرنشین هواپیمای بوئینگ مسافربری اوکراین توسط سپاه پاسداران، نشریۀ فرانسوی لوموند مطلبی منتشر کرده دربارۀ خودداری مقامات تهران از انتشار گزارش تحقیق دربارۀ چگونگی وقوع این فاجعه.

به گزارش رادیو فرانسه، لوموند نوشته است: در حالی که سپاه پاسداران طی سه روز نقش خود را در این واقعه انکار می‌کرد، عاقبت به دلیل فاش گویی‌های منابع اطلاعاتی غرب ناگزیر از پذیرش نقش خود در فاجعه شد.

این روزنامه نوشت: یک سال بعد از این فاجعه، رژیم ایران همچنان از انتشار گزارشی روشن و رسمی دربارۀ این واقعه خودداری می‌ورزد، هر چند در این فاصله قوۀ قضائیه جمهوری اسلامی، کسانی را که در اعتراض به این فاجعه تظاهرات کردند بعضاً به پنج سال حبس محکوم کرده است.

پیام جمشیدی که خواهر سی و دو ساله‌اش، شادی، را در این فاجعه از دست داده به خبرنگار لوموند گفته است : "بر اساس قوانین بین‌المللی کشوری که در آن سقوط هواپیما روی می دهد موظف به تهیه و انتشار تحقیقات است. اما، در این مورد مشخص طلب چنین گزارشی از جمهوری اسلامی به این می‌ماند که از قاتل بخواهیم در مورد قتل خود تحقیق کند."

پیام جمشیدی با اشاره به اظهارات متناقض رهبران جمهوری اسلامی دربارۀ ساقط شدن هواپیمای اوکراینی افزوده است که هر آنچه در این باره از سوی مقامات جمهوری اسلامی اعلام شده دروغین است.

لوموند سپس از قول خانواده های قربانیان افزوده است که بلافاصله پس از ساقط شدن هواپیمای اوکراینی، مقامات جمهوری اسلامی با بولدوزر محل فاجعه را مسطح و باصطلاح پاک کردند، در حالی که انجام تحقیق نیازمند این بود که محل حادثه دست‌نخورده باقی بماند. به همین خاطر پیام جمشیدی تأکید کرده که خانواده‌های قربانیان واقعه امیدی ندارند که تحقیق در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران پیشرفت کرده و به جایی برسد.

پیام جمشیدی اضافه کرده است که خاکسپاری برخی قربانیان واقعه تحت فشار مأموران اطلاعاتی با سرعت صورت گرفت تا مبادا به این مناسبات عزاداری خانواده‌های قربانیان به اعتراض سیاسی تبدیل شود و به همین خاطر در نخستین سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی دستگاه ها و مأموران اطلاعاتی ایران به تهدید خانواده های قربانیان روی آوردند تا از وقوع هرگونه اعتراض سیاسی از جانب آنان جلوگیری به عمل آورند.

یک عکاس-خبرنگار ایرانی در پایان به لوموند گفته است که ساقط شدن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران نگاه او را برای همیشه به همه چیز تغییر داد. او گفته است : "از این پس و بعد از کشتن بی گناهان در آسمان، دیگر هیچ اقدامی از جانب حکومت اسلامی به نظر او ناممکن نمی رسد."

فیلم زیر: در جلسه‌ای که در دادسرای نظامی تهران با حضور خانواده‌های داغدار جان‌باختگان با قاضی دادسرای نظامی برگزار شد، پدر مریم ملک از جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، سخنرانی شجاعانه‌ای کرد و از جمله خطاب به قاضی گفت: «... چطور یک مشت آدم جنایتکار ممکن است در تحقیقات شرکت داشته باشند. چاقو چطور دستهٔ خودش را می‌برد! چرا فرمانده هوافضای سپاه تا جنایتکاری که به‌عنوان وزیر امور خارجه است از کار برکنار نشدند! استدعا می‌کنم همینجا دستور بدید من رو دستگیر کنند، اعدام کنند. من بعد از بچه‌ام زندگی نمیخوام هیچی نمیخوام. ما از جان گذشته‌ایم. دریغ از کمترین راستگویی، برای غارت وسایل بچه‌های ما چی کار کردین...




www.youtube.com/watch?v=34O6TSt8lDc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اردلان January 8, 2021 07:15 PM

درود بیکران بر پدر مریم ملک جانباخته سقوط، این پدر داغدار که با چنین نطق شجاعانه ای بتنهایی لرزه بر اندام سران بی سروپا و یاغی رژیم انداخت!
متاسفانه بسیاری از مردم در مواقع اینچنینی بجای پاسخگویی دلاورانه بیشتر سکوت اختیار میکنند که چنین کاری بسیار اشتباه ست در اینگونه مواقع پرسشها و پاسخها باید همچون آقای ملک سریح، دندانشکن و فوق العاده آتشین باشد و ناقاضیان را مجبور به حالتهای انفعال و دفاعی قرار داد تا آنها نتوانند حق مردم را پایمال کنند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو February 26, 2021 11:09 AM

اردلان عزیز: شما میدانید نام که این مراکز ظلم ستم را نمیتوان دادگاه گذاشت در این بیدادگاها حتی خود قاضی هم هیچکاره است مگر اینکه ثابت کند خود او بمراتب ظالم تر از آنهائیست که رای دادگاه را به او دیکته میکنند ماننده قاضی صلواتی و مقیثه که اکثرا هم نامهای نامأنوس عربی دارند بنا بر این دفاعیات متهمان هیچ معنی و مفهومی برای آنان ندارد چقدر ظالمند! دل انسان بدرد میآید وقتی سرنوشت جانباختگانی مثل روح الله زم و نوید افکاری نازنین و صدها و بلکه هزاران مردم بیگناه را بیاد میآورد

گزارش یا اعتراض به این نظر


در پایان، حقایق عریان خواهند شد!!! March 18, 2021 07:00 AM

مشکل اصلی رژیم جنایتکار اسلامی در این است که این تحولات، آغاز شروع یک سری جریانات خواهند بود
حکومت فاسد اسلامی با کشوری (کانادا) روبروست که هیچ «منافع مشترکی» با یکدیگر ندارند!
اگر این حکومت مفسدین اسلامی، قادر باشد به کشورهای اوکرائین، انگلیس، سوئد و افغانستان با پرداخت خسارت مالی و بستن چند قرار داد پر سود تجاری، آنها را راضی به سکوت کند با کانادا چنین کاری را قادر نخواهند بود که بکند
دولت فدرال کانادا، «تجارب زیاد و با ارزشی» در مطالعه و تحقیقات سوانح هوایی دارد که بهترین نمونهٔ آن پرواز ۱۱۱ سوئیس ایر که در سواحل شرق کانادا در اقیانوس اطلس در سپتامبر ۱۹۹۸ سقوط کرد
۴ سال مطالعه، تحقیق و بازسازی هواپیما قطعه به قطعه در داخل آشیانهٔ هواپیما و هزینه کردن بیش از ۵۵ میلیون دلار کانادا، رسیدن به جواب نهایی آن بود که کمپانی هواپیما سازی مک دونالد داگلاس را «ورشکست» و از صنعت هوانوردی برای همیشه «حذف» کرد
دولت کانادا، همچون پُتکی سنگین که بر سر رژیم آخوندی مدام خواهد کوبید تا به ریشهٔ اصلی این فاجعهٔ انسانی دست یابد
دولت فدرال کانادا هرگز اجازه نخواهد داد، رژیم جنایتکار اسلامی به آسانی از زیر این فاجعهٔ انسانی، شانه خالی کرده و از آن سالم بدر رود

گزارش یا اعتراض به این نظر


کی بود، کی بود، من نبودم !!! March 18, 2021 07:05 AM

این حکومت اشغالگر و تبهکار اسلامی در این فاجعهٔ انسانی، حداقل ۸ خطای آشکار را علیه ملت ایران مرتکب شده که هیچ تمایلی به رفع و تصیح کردن خطاهای خود نداشته و با بازیهای همیشگی خود، «کی بود، کی بود، من نبودم»، «قایم موشک بازی ها» و «سلب مسئولیت کردن ها» سعی در «فریب» مردم آگاه ایران است
۸ خطایی که حاکمان دجال و خون آشام اسلامی مرتکب شده اند و حاضر به عذر خواهی از آنها نیستند:
• خطای اول: «باز نگاه داشتن آسمان ایران» به روی ترافیک هوایی بین المللی، پس ازحملات موشکی به پایگاههای آمریکا در عراق!
• خطای دوم: «به دروغ» ادعا کردن که اشتباه گرفتن هواپیما با یک موشک کروز آمریکایی و «سرنگونی هواپیما» و کشته شدن کلیهٔ ۱۷۶ سرنشینان بیگناه آن!
• خطای سوم: مدام و با سماجت در «انکار به سرنگون کردن هواپیما»، «پنهان کردن حقایق تلخ فاجعه»، «اشاعهٔ دروغ و اکاذیب» و «تکذیب اخبار واقعی و درست»!
• خطای چهارم: «عذر خواهی نکردن و احساس پشیمانی نکردن از مردم ایران»!
• خطای پنجم: «پاسخگو نبودن» و «مسئولیت ناپذیری» به اعمال جنایت کارانهٔ خود در نزد مردم آگاه ایران!
• خطای ششم: «بی توجهی به خواسته ها و درخواست مردم ایران» برای یافتن حقایق تلخ این فاجعهٔ ملی!
• خطای هفتم: «استعفا نکردن» و «برکنار نشدن» هیچیک از مسئولان جنایتکار دست اندر کار این واقعه!
• خطای هشتم: «سرکوب خونین مردم ایران» در خیابانهای سراسر کشور که خواستار اجرای عدالت هستند!
این ۸ خطا، کمر این رژیم فاسد و تبهکار اسلامی را خواهد شکاند و مردم آزادیخواه ایران تا «اجرای کامل عدالت» برای یکایک قربانیان و جانباختگان راه آزادی از پا نخواهند نشست
خط پایان نزدیک و نزدیک تر می شود و سقوط و فروپاشی کامل رژیم تبهکاران اسلامی آشکار تر از گذشته و حتمی تر از دیروز!

گزارش یا اعتراض به این نظر


جنایت هولناک اسلامگرایان خون آشام !!! March 18, 2021 07:11 AM

در این جنایت هولناک، سئوالات زیادی هنوز بی پاسخ مانده:
• چه کسی مسئول «باز نگاه داشتن آسمان کشور» به روی پرواز هواپیماهای مسافربری پس از حملات موشکی ایران به عراق بوده؟
• چه کسی مسئول «رهگیری اشتباه» و دستور «سرنگون کردن هواپیما» را صادر کرده؟
• چه کسانی مسئول «انکار حقایق» و «تکذیب اخبار واقعی» این فاجعهٔ هوایی به ملت ایران بوده اند؟
• چه کسانی به مردم ایران بایستی «تسلیت» گفته و از آنها «عذر خواهی» می کردند؟
• چه کسانی در مقابل مردم ایران بایستی «مسئول» و« پاسخگو» به این فاجعهٔ انسانی باشند؟
• چه کسانی در مقابل «خواسته ها» و «در خواست» مردم ایران برای دست یابی به حقایق تلخ این فاجعهٔ ملی «ایستادگی» می کنند؟
• چه کسانی بایستی از «سِمت و مقام» خود بایستی برکنار می شدند که تا به حال چنین کاری انجام نشده؟
• چه کسانی «دستور سرکوب خونین مردم ایران» در قبال خواسته های آنها برای دست یابی به حقایق و اجرای عدالت را صادر کرده اند؟

پاسخ به سئوالات بالا، همه و همه به سیدعلی ضحاک، علی لاریجانی فاسد، حسن روحانی فریبکار، حسام الدین آشنا، دلقک جواد ظریف، علی ربیعی، علی عابد زاده، شمخانی، باقری، سلامی روانی، حاجی زاده، رحیمی، نقدی، تنگسیری، دهقان و دیگر جنایتکاران اسلامی که همگی دستشان به خون ملت آزادیخواه ایران آغشته است و هیچکدام از سمت خود استعفا و برکنار نشده اند، مرتبط هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر