آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 5 مرداد ماه 1400 = 27-07 2021

هشدار؛ ورود ماینرها از چین به ایران برای استخراج رمزارز

رادیو آلمان در گزارشی در رابطه با مشکل برق و ورود ماینرها از چین به ایران برای استخراج ارز گفت: سایت "انتخاب"با انتشار مقاله‌ای با عنوان"ماینرهای فراری از چین در راه ایران هستند" به پدیده احتمال حضور بیشتر شهروندان چینی در ایران پرداخته است.

محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر علت استقبال ماینرهای بین‌المللی و از جمله ماینرهای چینی از تولید رمزارز در ایران را ارزانی برق در ایران می‌داند. این در حالی است که بزرگترین مزرعه ماینینگ رمزارز در ایران با مشارکت چین در رفسنجان فعالیت دارد.

تولید بیت‌کوین و دیگر انواع رمزارزها نیاز به برق بسیار دارد. برق مورد نیاز برای تولید یک بیت‌کوین برابر با مصرف برق ۲۴سال یک خانوار در تهران است.

گفته می‌شود رژیم ایران برای مصرف برق برخی از مراکز و از جمله برای مدارس و مساجد یارانه پیش‌بینی کرده است. همین موضوع باعث آن شده که استخراج کنندگان رمزارز فعالیت خود را در مدارس و مساجد ایران دنبال کنند.

هشدار دیرهنگام؟

ایران از جمله با کمبود برق در کشور روبه‌رو است. قطعی برق در تهران و دیگر نقاط این کشور بر دیگر معضلات مردم افزوده است. رژیم ایران مدعی است که علت قطعی برق، کمبود گاز برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروگاه‌ها است. اما کم نیستند کسانی که یکی از علت های اصلی کمبود برق در ایران را ناشی از تولید رمزارزها در این کشور می‌دانند.

در همین رابطه، مدیرعامل توانیر با ارسال نامه‌ ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به «ورود گسترده دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز از چین به کشور» هشدار داده است.

مدیرعامل توانیر در حالی از ورود دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز سخن گفته که این دستگاه‌ها بدون ماینرها نمی‌توانند تولید داشته باشند.

سیستم فرسوده و غیرحرفه‌ ای توزیع برق

خبرگزاری "ایرنا"رسماً نسبت به ورود چینی ها به ایران هشدار داده است. خبرنگار این خبرگزاری در مقاله‌ای با عنوان"باز شدن پای چینی ها به مزارع بیت کوین ایران" به همین موضوع پرداخته و می‌گوید علت را باید در برق ارزان ایران جست.

موضوعی که به باور این خبرگزاری «برای صنعت برق ایران ضرر و برای استخراج کنندگان چینی، سودی سرشار دارد».

آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه‌های ایران از آن حکایت دارد که هزینه تولید یک بیت کوین در ایران حدود ۲۷۰۰ دلار است. این در حالی است که تولیدکننده می‌تواند با احتساب برق ارزان و یارانه‌ای ایران سه برابر هزینه سود کسب کند.

همین خبرگزاری نوشته است: «اکنون استخراج کنندگانی از کشور چین در جای جای ایران حضور یافته و اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند».

در ایران هم برق ارزان‌تر است و هم ایجاد آلودگی برای محیط‌زیست هزینه چندانی ندارد. از این رو، مدیرعامل توانیر از احتمال فرار ماینرهای چینی به ایران گفته است.

بنا بر اطلاعات منتشر شده در روزنامه "هفت صبح"، مزرعه بیت کوین کرمان، روزانه ۱۲۰مگاوات ساعت برق برای تولید ۱/۷ واحد بیت کوین مصرف می‌کند. این میزان برق برای تأمین مصرف سالانه ۳۹خانوار در تهران کفایت می‌کند».

هشدار مدیرعامل توانیر در شرایطی عنوان می‌شود که قطعی برق و آلودگی هوا به موازات بحران بی‌آبی صدای اعتراض مردم را بلند کرده است.


قطعی برق نمادی از شیوه حُکمرانی استبداد مذهبی است

منصور امان: از شهرهای میلیونی تا روستاهای کوچک، جریان برق در گرم و سوزان ترین ماه های سال مُتوقف شده و همراه با آن جریان یافتن عادی کار و زندگی در عمل غیرمُمکن گردیده. تقویم زندگی که بر اثر ویروس کُرونا برای نسل بالنده دانش آموز و دانشجو، اصناف و شرکتها و مشاغل کوچک، کارگران و خوداشتغالها نیمه مُنجمد شده بود، اینک یخ بسته است. فعالیت حیاتی ترین مراکز در عصر ویروس، بیمارستانها و درمانگاه ها، دُشوار یا مُختل گردیده و دستگاه های اُکسیژن ساز و یخچالهای واکسن به ناقوسهای مرگ تبدیل می شوند.

در یک کلام، به جُز اُلیگارشی حاکم و ریزه خوارهایش، هیچیک از بخشهای جامعه از تاثیرات مُخرب و طاقت فرسای قطع برق برکنار نمی ماند. خسارتهای کلان اقتصادی این امر فقط بر دوش جامعه آوار می شود و مشقات آن در زندگی روزمره، روح و روان همه آنهایی را که به تامین برق از سوی حاکمیت وابسته اند، می فرساید.

قطع برق را می توان نمادی از شیوه حُکمرانی استبداد مذهبی دانست، اما تصویر فراگیر از این سبک و سمتگیری هنگامی به دست می آید که این امر در کنار انبوه مُشکلات دیگری که کشور و مردُم با آن دست و پنجه نرم می کنند، گذاشته شود؛ مُشکلاتی که بیشتر آنها حیاتی ترین و ابتدایی ترین زوایای زندگی اجتماعی همچون آب، غذا، کار، هوا، بهداشت، آموزش، حمل و نقل و جُز آنها را در بر گرفته.

پیام نه چندان پنهان در این تصویر می گوید که دستگاه حاکم تامین جامعه و نیازهای آن را وظیفه خود نمی داند و امر "خدمت رسانی" در جایگاه حاکمیت و حُکومت را مساله ای انحصاری و محدود به طبقه حاکم و منافع آن می انگارد. رژیم ولایت فقیه جامعه را به حال خویش رها کرده است، نه برق، نه آب و نه تغذیه آن مُشکل و مشغله اش نیست. مساله "نظام" تمرکُز قُدرت با هر ابزار و انباشت ثروت از هر طریق است.

مردُم در این جهان بینی تا جایی به حساب می آیند که بتوان پس اندازهای شان را در موسسات قرض الحسنه غارت کرد، دارایی شان را در بورس بالا کشید، از سُفره شان دُزدید یا به عُنوان سیاهی لشکر نمایش مشروعیت به کارشان گرفت. جُز این، آنها خود باید ببینند که چگونه می توانند راهشان را در برهوت خلق شده ی ولایت فقیه بیابند.

چنین می نماید که جامعه اینک راهش را یافته است. توده به جان آمده مسیر حل مُشکلات ریز و دُرُشت خود را نه در جهنم رژیم ولایت فقیه، بلکه بیرون از آن می جوید. این همان تحولی است که نمایش سهل و روتین انتخابات را برای حاکمان هراسان ج.ا به حالت فوق العاده و میدان جنگ واقعی بدل ساخته است.



۴۲ سال تباهی و سیاهی !!! May 24, 2021 10:50 AM

این هم از وعده های روح الله خمینی ملعون، منفور و دجال به ملت فریب خوردهٔ ایران در سال ۱۳۵۷ :

"ما «آب و برق» را برای شما مستضعفین «مجانی» می کنیم!"

۴۲ سال بعد:
• بحران کم آبی و خشکسالی!
• و بحران قطع برق!

دو نمونه از ناتوانی ها، نالایقی ها، بی کفایتی های رژیم اشغالگر اسلامیست که نه تنها به وعده های خود برای مجانی شدن عمل نکردند بلکه آن «آب و برق ارزان و فراوان» در «دوران پهلوی» را، ملت ستمدیدهٔ ایران از دست داد

لعنت خدا بر شما اسلامگرایان دین فروش و فریبکار و رهبر دجال وملعون شما، روح الله خمینی خون آشام!

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان May 24, 2021 06:48 PM

کدام واکسن و کدام دارو و مواد ضد عفونی برای پیشگیری از کرونا!
این سوداگران مقداری واکسن خریده بودند آنهم برای خودیها و نیروهای مزدور سپاه و خانواده هایشان! مقداری واکسن تایید نشده هم برای خالی نبودن عریضه مجانی به ایران وارد کردند که فقط برای تکمیل پروسه تست این واکسنها بود که آنرا به جماعتی محدود تزریق کردند و در اثر این واکسنها معلوم نیست چه تعدادی از واکسینه شده ها دچار اثرات جانیب شدند و یا خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا July 7, 2021 01:35 PM

دیدید ,که شماها توفاله های تازی لیاقت وتوانای اداره یک سقاخانه را هم ندارید
۴۳ سال از خلافت شما ها انسان کشان میگزرد ,هنوز در قرن ۲۱ قادر به تامین برق یک ملت ثروتمند نیستید
تخصص شماها , سر بریدن , پا و دست بریدن است و کشتن انسان ها و شکنجه آنان است
حیوان حیوان را نمیکشد ولی شما ها , سربازان امام زمان و اسلام ناب محمدی , کودکان و زنان و مردان اذادی خواه ایران زمین را با تیربار و فشنگ جنگی و تیر مستقیم به قتل میرسانید
ما میلیونی هستیم و شما ها یک مشت مزدور ۱۰ در صدی ما ایران را به زر و زور مقام نمیفروشیم ولی شما ها چشم به تکه نانی دارید , ملای بی سواد ۶ کلاسی جلوی شماها وطن فروشان میاندازد

گزارش یا اعتراض به این نظر


غارت اسلامی ایران زمین !!! July 7, 2021 09:46 PM

«بحران مشقت بار خاموشی های سراسری» در ایران، ریشه در ۴ عامل اصلی و کلیدی:
• گرم شدن اقلیمی ایران و پیامدهای خشکسالی آن در کشور! (بیسوادی، ناآگاهی، ناتوانی ناکارآمدی، بی کفایتی و سؤ مدیریت مسئولین اسلامی)
• صادرات «برق ارزان» به کشورهای متخاصم همسایه از جمله عراق!
• از کار افتادن «ناگهانی» نیروگاه اتمی بوشهر!
• و «پیداش ناگهانی هزاران» مزارع استخراج رمز ارز بیت کوینِ «سپاه و چینی ها» در سراسر کشور!

دارند که هیچکدام از این عوامل در آیندهٔ نزدیک، از بین نخواهند رفت و این به این معنی آن است که از این به بعد، «کمبود تولید برق» همچون «کمبود آب» در کشور برای سالهای متمادی و شاید دهه ها باقی خواهند ماند

- «نابودی محیط زیست طبیعی ایران» و «از بین رفتن سفره های آب زیر زمینی» کشور!
- «صادرات برق ارزان» به کشوری (عراق) که ۸ سال تمام در ویرانی ایران و کشتار صدها هزار نفر از ملت ایران نقش داشته و هنوز آثار آن ویرانی ها بر چهرهٔ جامعهٔ ستمدیدهٔ ایران برجاست!
- از کار افتادن ناگهانی نیروگاه اتمی بوشهر که بیش از ۳۵ سال تکمیل و مبلغ ۱۲ میلیارد دلار برای کشور هزینه در برداشته و «کلید خاموش و روشن» کردن آن، در «کاخ کرملین در مسکو» نصب شده!

- و «غارت برق ارزان ایران» برای تولید رمز ارز توسط مافیای سپاه و وجود مافیاهای چینی های سودجو و جهانخوار در بازار ارز دیجیتالی جهان است

مردم ستمدیدهٔ ایران بالاخره به این «حقیقت تلخ» آگاهی یافت که «ائتلاف و اتحاد»:
• اسلامگرایان اشغالگر و غارتگر حاکم بر ایران!
• مافیای سودجو و غارتگر چینی ها!
• پوتین بحران ساز و باجگیر در مسکو!
• و گروههای تروریستی اسلامی حاکم در عراق، سوریه، لبنان، یمن و غزه!

«مسبب اصلی» این گرفتاری ها، مشکلات و معظلات مردم بوده، هستند و خواهند بود و تا روزی که این «رژیم خون آشام اسلامی» بر سکوی قدرت تکیه زده باشد، همچنان ادامه خواهند یافت

گزارش یا اعتراض به این نظر


پوتین باجگیر !!! July 7, 2021 11:10 PM

اگر کمی تأمل کنیم و این سئوال را از خود کنیم که:
چرا نیروگاه اتمی بوشهر بطور «ناگهانی و پنهانی» یک شبهِ از کار افتاد و از شبکهٔ برق سراسری کشور خارج شد؟

شاید پاسخ به این سئوال «کمی پیچده و چندان آسان» نباشد ولی با «شواهد و مستندات تاریخی گذشته» این چنین است:

در زمستان سال ۲۰۰۹ «پوتین بحران ساز و باجگیر» در «زمستان سرد و یخبندان اروپا», دو سوم از صادرات گاز خود را از طریق خط لولهٔ گاز اوکرائین به اروپا را کاهش داد و این امر به بهانهٔ «بدهی ۶۰۰ میلیون دلاری اوکرائین به روسیه» و «حمایت اروپا از اوکرائین» در قبال سیاست های روسیه بود
تمام کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا از این اقدام پوتین و قطع لولهٔ گاز در وسط سرمای زمستان سرد اروپا، صدمه و متضرر شدند، که عاقبت اوکرائین مجبور به بدهی خود به روسیه و «مواضع ملایم تر اروپا» در واکنش به سیاست های روسیه بود
پوتین بحران ساز با این «سیاست باجیگرانه و تهدید آمیز» خود نه تنها به طلب خود از اوکرائین دست یافت بلکه «مشت محکمی» به صورت سران اروپا در مقابل حمایت آنها از اوکرائین، هم زد
اوکرائین، ترکیه، رومانی، یونان، مجارستان، آلمان، اطریش، فرانسه و ،،، همه و همه در مقابل «زیاده خواهی های پوتین بحران ساز»، «تسلیم شدند» و صادرات گاز بعد از نزدیک به چهار ماه، مجددأ به اروپا ادامه یافت

«همین سناریو» و «همین سیاست» در مقابله با رژیم حاکم اسلامی در ایران، توسط روسیه و تزار وقت آن، ولادیمیر پوتین در حال انجام شدن هست

بعد از انتصاب رئیسی به مقام سر تدارکچی رهبری، پوتین، تزار وقت روسیه، بدنبال:
• «تصویب فوری معاهدهٔ حقوقی جدید دریای خزر» توسط دولت رئیسی و مجلس دست نشاندهٔ آخوندی !
• و وصول طلب چند صد میلیون یورویی خود از ایران است!

پوتین با «نصب کلید خاموش و روشن کردن» نیروگاه بوشهر نزد خود «در کاخ کرملین مسکو» در «وسط تابستان گرم و خشک ایران» که خشکسالی در آن بیداد می کند، اقدام به خاموش کردن ناگهانی این نیروگاه زد و اینگونه به سیدعلی ملعون، رئیسی، قالیباف و سپاه مزدوران اسلامی هشدار می دهد که:
" بند ناف زندگی شما در دست ماست، اعتراضات مردمی می تواند موجودیت رژیم شما در ایران را تهدید کند "
و همانطور که شاهد هستیم، اعتراضات مردمی علیه خاموشی ها در سراسر کشور در حال افزایش است و همینطور فشار پوتین برای:
• پرداخت بدهی های ایران به روسیه!
• و تصویب فوری معاهدهٔ حقوقی دریای خزر توسط مجلس آخوندی!

پوتین برای رسیدن به «اهداف اهریمنانهٔ» خود از هیچ «جنایتی» دریغ نخواهد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: