آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 2 اردیبهشت ماه 1400 = 22-04 2021

اراک؛ دو زندانی با اتهام "سب النبی" به اعدام محکوم شدند

طبق ماده ۲۶۲ قانون مجازات اسلامی اگر شخصی به پیامبر اسلام توهین کند (سب‌البنی) مجازاتش اعدام خواهد بود.

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در زندان اراک، در یک پرونده مشترک توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک این شهر از بابت اتهام «سب نبی» به اعدام محکوم شدند.

حکم اعدام این دو زندانی امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه، در زندان به آن ها ابلاغ شده است. این دو زندانی در خردادماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا به زندان اراک منتقل شدند. جلسه دادگاه یوسف مهراد، یکی از این زندانیان از بابت بخش دوم این پرونده در تاریخ ۳ خردادماه ۱۴۰۰ در دادگاه انقلاب اراک برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، حکم اعدام دو زندانی در زندان اراک به آن ها ابلاغ شد.

این زندانیان در یک پرونده مشترک از بابت اتهام سب النبی و توهین به مقدسات توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک اراک به اعدام محکوم شدند. هویت یکی از این زندانیان یوسف مهراد، اهل شهرستان اردبیل احراز شده است.

آقای مهراد در تاریخ ۴ خردادماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در اردبیل بازداشت و نهایتا به زندان اراک منتقل شد. وی پس از بازداشت به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی نگهداری شده و به مدت ۸ ماه از حق ملاقات و برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم بوده است. او پدر ۳ کودک خردسال است.

یوسف مهراد همچنین در بخش دیگری از این پرونده به تبلیغ علیه نظام، تشکیل گروه، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری متهم شده است. جلسه رسیدگی به این اتهامات در تاریخ ۳ خردادماه سال جاری در شعبه یک دادگاه عمومی و انقلاب اراک برگزار خواهد شد.
هویت زندانی دیگر و هم پرونده یوسف مهراد که هم اکنون در زندان اراک به سر می برد تاکنون احراز نشده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: