آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 دی ماه 1399 = 30-12 2020

جراج فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با حکم قضایی

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی "شستا"با مصادره اموال فدراسیون فوتبال ایران، ساختمان این فدراسیون را به مزایده گذاشته است.

بعد از ماجرای بدهی فدراسیون فوتبال به شستا در پرونده مارک ویلموتس این شرکت با شکایت از فدراسیون فوتبال خواستار دریافت مطالبات خود شد. فدراسیون فوتبال مبلغ دو میلیون یورو از قسط اول ویلموتس را از شستا قرض گرفته بود که تا به امروز موفق به بازپرداخت آن نشده بود.

وکیل شرکت شستا از حراج ساختمان فدراسیون فوتبال ایران خبر داده است. طبق دستور قوه قضائیه، پول ساختمان فدراسیون پس از فروش به بالاترین قیمت پیشنهادی، به حساب شستا واریز خواهد شد.

ساختمان فدراسیون فوتبال قبلا در دوره ریاست محمد دادکان در خیابان سئول خریداری شده و در یکی از کوچه های غربی این خیابان واقع است.

روز سه‌شنبه مسئولان حراست فدراسیون فوتبال مقابل وکیل سازمان شستا که قصد نصب فرم مزایده را داشت مقاومت کردند.

گفته می شود ممکن است ساختمان باشگاه پرسپولیس هم که فدراسیون به این باشگاه واگذار کرده بود در این پرونده به مزایده گذاشته شود.

پیشتر سازمان بازرسی کل کشور ۸ نفر از اعضای فدراسیون که به گفته این سازمان، متهمان پرونده مارک ویلموتس هستند، به دادستانی تهران معرفی کرد.

آنها به «اهمال منجر به تضییع و خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی» متهم شده‌اند.

طیق گزارش روزنامه دولتی ایران ورزشی، متهمان به پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان اصل پول به اضافه جزای نقدی محکوم خواهند شد و در صورتی که جریمه را نپردازند، اموال‌شان به مزایده گذاشته می‌شود.

هشت مسئول فدراسیون در حالی به مقامات قضایی معرفی شدند که وزیر ورزش جمهوری اسلامی ایران، حکم فیفا در محکومیت فدراسیون را ناعادلانه خوانده بود.

فیفا ایران را به پرداخت ۶ میلیون و دویست هزار یورو به سرمربی پیشین تیم ملی محکوم کرد در حالی که مهدی تاج مبلغ قرارداد را ۲.۲ میلیون دلار عنوان کرده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: