آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 بهمن ماه 1399 = 25-01 2021

درآمد سرانه کره جنوبی در سطح هفت کشور صنعتی

درآمد سرانه کره جنوبی به سطح هفت کشور ثروتمند جهان رسید

درآمد سرانه کره جنوبی به دلیل متحمل شدن رکود اقتصادی خفیف در سال ۲۰۲۰ به سطح هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان رسید.

اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی و با تکیه بر حفظ رونق صادرات خود، موفق شده تا رشدی حدود ۰.۹ درصدی را تجربه کند. رخدادی که احتمالا کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی را به ۱ درصد خواهد رساند. در این صورت اقتصاد این کشور در مقایسه با کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، آسیب کمتری را از شیوع ویروس کرونا متحمل خواهد شد.

در همین حال مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی به مردم کشورش نوید داد که استراتژی دولت در جلوگیری از تعطیلی گسترده فعالیت‌های اقتصادی در دوره شیوع ویروس کرونا، موجب شده تا درآمد سرانه مردم کره جنوبی برای نخستین بار به سطح کشورهای عضو گروه هفت برسد.

بر اساس داده‌های بانک جهانی، درآمد سرانه کره جنوبی در سال ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۳۳ هزار و ۷۹۰ دلار بوده که کمی کمتر از درآمد سرانه ایتالیا با ۳۴ هزار و ۵۳۰ دلار است. اما ایتالیا که در میان هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان پایین‌ترین درآمد سرانه را دارد، در سال ۲۰۲۰ میلادی با افت ۹ درصدی تولید ناخالص داخلی خود مواجه شده و همین امر موجب پیشی گرفتن درآمد سرانه کره جنوبی از این کشور شده است.

با کاهش موارد روزانه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در کره جنوبی که از اوج هزار مورد در دسامبر به حدود ۳۰۰ مورد رسیده، این امیدواری وجود دارد که رونق اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ نیز با اتکا به رشد بخش صادرات و حمل و نقل ادامه یابد.

مطابق ارزیابی سال ۲۰۱۸ میلادی صندوق بین‌المللی پول هفت کشور آمریکا، آلمان، کانادا، فرانسه، بریتانیا، ژاپن و ایتالیا در مجموع ۵۸ درصد ثروت خالص جهان را که معادل ۳۱۷ هزار میلیارد دلار است، در اختیار دارند و ۴۶ درصد تولید ناخالص داخلی جهان نیز متعلق به این کشورهاست.



حقیقتگو January 25, 2021 09:33 PM

کشوری که درجنگ جهانی دوم دوقسمت شد و کره جنوبی با حمایت امریکا توانست سرمایه گذاران خارجی که درایران می توانستند سرمایه گذاری کنند و با حکومت خمینی تازی ضد ایرانی به کره جنوبی وترکیه ومالزی وچین فراری داده شدند ودرآنجا سرمایه گذاری کردند مردمان کره جنوبی هیچگاه مرگ برامریکا نگفتند و پرچم امریکا رانسوزاندند ونتیجه اش هم این شد که کره جنوبی به غول صنعتی جهان تبدیل شد و ثروتش این چنینی شده است وهمزمان مردم ایران که با قاقالی های خمینی سرگرم شدند وچهل سال درباتلاق تازی ها و اسلام گرفتارشدند و درگیرکمبودها و گرانی ها و بیکاری ها و زجروفقر شده اند هویت پرافتخارتاریخی نسل ایرانی را هم برباد دادند واقعا" بی نهایت تاسف باروگریه آورست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: