آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1400 = 16-05 2021

افشای نفرت‌پراکنی تروریست‌های سایبری سپاه با هدف...

جمهوری اسلامی تنها طرفی است که از بالا‌گرفتن جنگ میان اسرائیل و فلسطینیان سود می‌برد تا بتواند بر بحران های خود سرپوش بگذارد

نفرت‌پراکنی کاربران حامی رژیم ایران با هدف تشدید درگیری‌ میان اسرائیل با فلسطینیان

یک موسسه تحقیقاتی شبکه‌های اینترنت گزارش داد شمار زیادی از کاربران حامی رژیم ایران در یک حرکت برنامه‌ریزی شده‌ در شبکه‌های اجتماعی موج عظیمی از نفرتت‌پراکنی به راه انداختند و با ارائه اطلاعات گمراه کننده هشتگ «کووید 1948» را در توئیتر ترند کردند.

به گزارش العربیه، این کاربران که به شکل کنترل شده با برنامه‌ریزی قبلی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت ‌می‌کنند، با مقایسه کرونا با «یهودیان» از آن به عنوان «ویروسی» یاد کردند که بیش از هفتاد سال مقاومت کرده است.

این کاربران که توسط رژیم ایران هدایت می‌شدند، با ارسال تصاویری از موشک‌های حماس در فضای مجازی به عنوان «واکسن» برای مقابله با «کووید 1948» به ترویج نفرت پرداختند.

بنا به یافته‌های پژوهشگران، این نفرت پراکنی همزمان با ناآرامی‌های خشونت آمیز در اسرائیل بین غیرنظامیان عرب و یهودی صورت گرفت و به نظر می‌رسد برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی باشد.

موسسه تحقیقات نفوذ شبکه (NCRI)Network Contagion Research Institute یک نهاد مستقلی است که مأموریت آن ردیابی، افشا و مبارزه با اطلاعات نادرست و مشکوک، دستکاری و نفرت در کانال‌های رسانه های اجتماعی است.

مدیر و بنیانگذار NCRI در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» گفت: «دشمنان آزادی از ابزارهای گفتمان آزاد، آزادی بیان برای تضعیف دموکراسی استفاده می‌کنند، در حالی که آنها به سازمان‌های تروریستی که به دموکراسی حمله می‌کنند، بودجه می‌دهند.»

به گفته وی، بهره‌برداری از نفرت «با انگیزه قومی در قالب الگوهای رفتاری» می‌تواند منجر به حرکت در آوردن و فعال کردن «خشونت در دنیای واقعی» شود. او این اقدامات را برای دموکراسی «بسیار خطرناک» می‌داند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، پیشتر گفته بود که حکومت ایران پشت بسیاری از پیام‌های یهودستیزانه در فضای مجازی قرار دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: