آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 بهمن ماه 1399 = 03-02 2021

فیلم؛ دوربین مخفی آزار جنسی خیابانی در مشهد مقدس

تهیه‌کنندگان فیلم آزار خیابانی در مشهد به دادستانی احضار شدند. ویدیویی که این موضوع را به چالش می‌کشید (فیلم زیر)، بنا بر نوشته‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به سرعت حذف شده است.

در یوتیوب ویدیویی دو دقیقه‌ای بارگذاری شده که دختری را در حال قدم زدن در خیابان‌های مشهد و در پارک نشان می‌دهد البته با همراهی دوربین مخفی. اسم این کلیپ در یوتیوب، "راه‌رفتن در مشهد مقدس با لباس و شلوار گشاد" است. آنچه می‌شنویم آزارهای کلامی است از دهان‌هایی گشاد: "پسر به این فیمسی اومده داره باهات صحبت می‌کنه"، "به من نخوای پابدی، به کی میخوای بدی؟"، "جوون"، "رل داری شما؟" اینها گوشه‌هایی از جمله‌هایی است که او مجبور به شنیدن آنهاست چون زن است و چون می‌خواهد از کوچه‌های شهرش بگذرد.

واکنش‌ها به این ویدیو و موضوع "صرفا اجتماعی" که حالا کاربران توییتر بیشتر با هشتگ #آزار خیابانی در مورد آن می‌نویسند، قابل توجه است. انگار که زخمی کهنه و آشنا سرباز کرده باشد. کاربران از تجربه‌ی زیسته خود می‌نویسند. مهسا.ار می‌نویسد: «این فیلم ترسناک‌ترین چیزی است که تا به حال دیده‌ام. با اینکه هیچ‌گاه تا به حال مشهد نبوده‌ام اما این تجربه را در تهران و یکی از شهرهای شمالی داشتم بارها و واقعا می‌ترسم از پیاده جایی رفتن.»

شمار اندکی از کاربران توییتر در مورد "واقعی" بودن این فیلم تردید دارند و معتقدند، "آزارگران" هم بخشی از گروه سازنده این فیلم بوده‌اند و به عبارتی این فیلم را "ساختگی" می‌دانند. حتی اگر اینگونه باشد آیا این مسئله به این معناست که خیابان‌های شهرها و روستاهای ایران خالی از آزارگران جنسی است؟ پاسخ منفی است. کاربری در توییتر می‌نویسد: «آن ویدیو تنها چند دقیقه از تجربه زیسته زنان ایرانی در خیابان‌هاست. خیابان‌هایی که زنان سهم امنی از آنها ندارند.»




www.youtube.com/watch?v=sHMzwkHQoK8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Ad February 4, 2021 07:33 AM

فرهنگ ناب محمدي
همه چيز براى شكم و زير شكم
تف به دينى كه از توش فقط كثافت بيرون ميزنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهاره February 4, 2021 11:56 AM

البته به همان میزان؛ دردناک و رنج آور وضعیت خود این جوانان است که در سنین شکوفائی و بالندگی، مشغولیت و کاری جز "ول" گردی و "عُمر" سوزی،،، ندارند! مطمئناً اگر برای آنها هم امکانات فراهم بود بجای پرسه زدن در خیابانها،،، الان پشت میز مدرسه ای، دانشگاهی، یا محل کاری،،، بودند، و چه بسا موجب افتخار میهنمان!
مرگ بر خامنه ای ـ زنده باد "عدالت، برابری، آزادی"

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: