آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 خرداد ماه 1400 = 31-05 2021

چین به زوج‌های این کشور اجازه داد سه فرزند بیاورند

به گزارش فرانس۲۴؛ در یک اقدام بی‌سابقه و به منظور مقابله با اثرات کاهش جمعیت در چین، حزب کمونیست این کشور به خانواده‌ها اجازه داد سه فرزند بیاورند.

جدیدترین سرشماری نفوس در چین نشان می‌دهد که این کشور با سرعتی زیاد به سمت سالمندی جمعیت در حرکت است؛ به همین خاطر دولت این کشور مجوز به دنیا آوردن سه فرزند را صادر کرده تا از کاهش جمعیت خود جلوگیری کند.

چین برای ۴۰ سال سختگیرانه‌ترین سیاست را در حوزه جمعیت داشت و به خانواده‌ها اجازه می‌داد تنها یک فرزند داشته باشند اما این سیاست در سال ۲۰۱۶ تغییر کرد و به دو فرزند رسید.

باوجود اینکه دولت چین به مردم این کشور اجازه داده بود دو فرزند داشته باشند اما میزان تولدهای جدید در این کشور به پایین‌ترین رکورد یعنی ۱۲ میلیون کودک در سال رسید. نرخ تولد در چین نیز ۱/۳ است که پایین‌تر از نرخ ثبات جمعیتی محسوب می‌شود.

چین ۱/۴۱ میلیارد نفر جمعیت دارد. این کشور برای اولین بار در تاریخ خود نتایج سرشماری را اعلام کرد که نشان می‌داد پایین‌ترین نرخ رشد از دهه ۶۰ میلادی در این کشور به ثبت رسیده است.



شهنام May 31, 2021 05:19 PM

چین برود شکم همان فرزند اول را سیر کند که پدر و مادرش برای لقمه‌ای نان راهی پکن و‌ شنژن نشوند یا تنها فرزندشان را از سر فقر نفروشند فرزند دوم و سوم پیشکش کمونیستهای چینی فقط ادعا دارند و از مخ کاملا آزادند چیزی شبیه آخوندهای خودمان فقط دزدی جنایت خرابکاری و در آخر انداختن تقصیر گردن آمریکا والسلام

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: