آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 خرداد ماه 1400 = 01-06 2021

تامین اجتماعی؛ .. طرح‌های آبدوغ خیاری ارزش ندارد!

کسی که نمی‌داند تامین اجتماعی چیست و چطور تشکیل شده و به چه کسانی خدمات می‌دهد، چگونه به خود اجازه می‌دهد درباره آن نظریه پردازی کند؟!

به گزارش ایلنا، از یکسو خبرهای نسبتاً خوب می‌رسد اما از سوی دیگر، خبرهای به شدت بد! در این میان، بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی (چه کارگران شاغل و چه کارگران بازنشسته) نمی‌دانند دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را!

از یک طرف، سازمان برنامه و بودجه از تدوین و تصویبِ لایحه‌ی «دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» خبر می‌دهد و اینکه همه‌ی تبعیض میان بازنشستگان کشور برطرف خواهد شد و تمام بدهی‌های حسابرسی‌ شده‌ی دولت به تامین اجتماعی ظرف مدتِ پنج سال پرداخت خواهد شد، از سوی دیگر، نمایندگان مجلس طرح‌هایی می‌دهند که اساس و زیربنای سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌شدگان آن را با خطر انهدام مواجه می‌سازد!

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در این رابطه می‌گوید: اتاق‌‌ها و وزارت صمت هیچ کدام صلاحیت ندارند که برای سازمان تامین اجتماعی و مستمری بگیران آن تکلیف تعیین کنند. اینها هیچ اطلاعی از تامین اجتماعی و سازوکار آن ندارند؛ نمی‌دانند چگونه تشکیل شده، چه اهمیتی دارد و نقش آن در پایداری اجتماعی و سیاسی کشور چیست؛ چگونه می‌تواند بحران‌ها را مهار کند و کشور را سر پا نگه دارد!

به گفته وی، این آقایان طرح‌هایی می‌ریزند که در هیچ عطاری‌ای یک ریال ارزش ندارد! این طرح‌ها، طرح‌های آبدوغ خیاری است؛ کسی که نمی‌داند تامین اجتماعی چیست و چطور تشکیل شده و به چه کسانی خدمات می‌دهد، چرا باید نظریه پردازی کند؟!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: