آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 بهمن ماه 1399 = 12-02 2021

کناره‌گیری مدیر المپیک ژاپن در پی اظهارات زن‌ستیزانه

یوشیرو موری، مدیر المپیک ژاپن، در پی بیان اظهاراتی زن‌ستیزانه روز جمعه رسما از مقام خود کناره‌گیری کرد. به این ترتیب تنها پنج ماه پیش از تاریخ آغاز المپیک توکیو که مقامات ژاپنی وعده داده‌اند کمیته المپیک این کشور اکنون باید به دنبال مدیر باشد.

به گزارش رادیو فردا، آقای موری، ۸۳ ساله و نخست وزیر سابق ژاپن، روز جمعه بار دیگر بابت اظهارات خود عذرخواهی کرد و گفت که از مقامش کناره می‌گیرد.

یوشیرو موری پیشتر در یک جلسه کمیته المپیک که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد گفته بود که زن‌ها «زیاد حرف می‌زنند»، جمله‌ای که در جهان غوغایی به پا کرد.

او روز جمعه گفت: «نظرات نامناسب من باعث زحمت بسیار شد. متاسفم.»

به گفته او، حال زمان آن است که همه تلاش کنند المپیک توکیو با موفقیت برگزار شود.

اما کارشناسان می‌گویند که این اتفاق تازه به اطمینان همگان به برگزاری المپیکی که یک بار هم به تعویق افتاده لطمه‌ای دیگر خواهد زد.

اوایل بهمن‌ماه خبرگزاری رویترز از تاکید مسئولان برگزاری المپیک در ژاپن بر اجرای این رخداد ورزشی به‌رغم ادامه همه‌گیری کرونا در این کشور و نقاط دیگر جهان خبر داد.

مسابقات المپیک، طبق برنامه، قرار بود اول مرداد ۹۹ در توکیو آغاز به کار کند و مراسم تحویل مشعل نیز اوایل فروردین‌ماه بدون تماشاگر برگزار شد.

اما بحران همه‌گیری ویروس کرونا در نهایت باعث شد که مسئولان المپیک طی تصمیمی کم‌سابقه تاریخ برگزاری رقابت‌ها را به یک سال بعد موکول کنند.



شهنام February 12, 2021 01:18 PM

بانوان به واسطه ی طبیعت جمع گرایی که دارند بیشتر از مردان صحبت میکنند و گفتن این حقیقت توهین به زنان و زن‌ستیزانه نیست درست مانند اینست که بگوییم مردان کمتر از زنان حرف میزنند و آنگاه مردان فریاد بر بیاورند که آی داد و بیداد که به ما توهین شد آیا مسخره نیست؟ کمی بیاندیشیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو February 12, 2021 08:15 PM

تفاوت بین ژاپن و ایران دراحترام گذاشتن و به رسمیت شناختن شخصیت مردمان فرسنگ ها فاصله دارد فقط با یک جمله زن ستیزانه مقام ژاپنی معذرت خواهی واستعفا میدهد ولی خامنه ای و احمدی نزاد و اقشاراخوندها مردمان ایران را به خش وخاشاک ها و دختران و زن ها را به عوامل شیطان و سبک مغران وآنهم بطور علنی و بارها نسبت میدهند و هم خامنه ای وشرکاء استعفا نداده ونی دهند و هم مردم محترم که چنین توهین های فرای تصورزهری را تحمل می کنند که انکاربادهوائی بوده است ! بله آنجا ژاپن است و اینجا ایران است وهردو درکره زمین هستند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: