آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 تیر ماه 1400 = 26-06 2021

جزئیات شکنجه‌‌های هولناک برادران افکاری منتشر شد

سازمان عفو بین‌الملل به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، گزارشی از جزئیات هولناک شکنجه و سایر رفتارهای بی‌رحمانه، غیرانسانی و ترذیلی علیه وحید افکاری و حبیب افکاری را مستند کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز شنبه ۲۶ ژوئن/۵ تیر ماه با انتشار گزارشی جزئیات شکنجه برادران نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی ۲۷ ساله‌ای که به خاطر شرکت در اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ اعدام شد را منتشر کرد. این سازمان خواهان آزادی وحید و حبیب افکاری شده است.

به گزارش رادیو فرانسه، گزارش مفصل و ۴۵ صفحه‌ای سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که وحید و حبیب افکاری ''به صورت هولناکی'' در زندان مورد شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

عفو بین‌الملل در بخش اول گزارش خود به وضعیت وحید افکاری پرداخته و نوشته است: «‌وحید افکاری در شکایاتی که در قوه قضاییه به ثبت رسانده است، می‌نویسد که بارها مورد شکنجه و سایر رفتارهای بیرحمانه و غیرانسانی از جمله تهدید آزار جنسی مادر و خواهرش قرار گرفته است.»

این گزارش تاکید دارد که حبیب افکاری پس از بازداشت مورد ضربات مشت و لگد، ضرب و شتم و فحاشی قرار می‌گیرد و هنگامی که از ماموران می‌پرسد که او را کجا آورده‌اند، آن‌ها می‌گویند: «اینجا جایی است که بیضه‌های شما را می‌کشیم، جایی است که خروس‌ در آن تخم می‌گذارد».

این نهاد بین‌المللی سه هفته پیش نیز از شکنجه دو برادر زندانی نوید افکاری برای اخذ اعترافات اجباری خبر داده بود. طبق این گزارش، مأموران اطلاعات برای چندین روز سر و صورت حبیب افکاری را با کیسه پلاستیکی می‌پوشاندند تا وی به دچار احساس خفگی شود و اعتراف کند.



خسرو May 11, 2021 11:15 AM

آیا خامنه ای و قوه قضائیه و سایر ایادی حکومتی بوئی از رحم و شفقت و انسانیت برده اند! امثال من که در خارج از کشور هستیم و واقعاً کاری از دستمان بر نمیاید چه باید کنیم ؟ من هر روز که این اخبار باور نکردنی را میخوانم برای هموطنانم میگریم، گیج و گنگ شده ام هیچ راهی بجز قیام میلیونی مردم در داخل کشور، شکستن درهای زندانها و تارومار کردن حاکمان ظالم نیست باور کنید من که در آزادی کامل در یک کشور آزاد زندگی میکنم به تنگ آمده ام و دیگر تحمل شنیدن این همه درد را ندارم چه برسد به آنهائیکه در داخل زندان بزرگ ایران و زندانهای داخل این زندان با زجر کشیدن زندگی میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی June 9, 2021 01:04 AM

مخالف و منتقد اصلی و واقعی این رژیم جنایتکار امثال نوید افکاری و خانوادهُ معمولی و شریف افکاری هستند ولی نان عده ای از ادعای مخالفت و ماله کشی نامحسوس برای ج ا تامین میشود! هم از رژیم دریافتی دارند برای تلاش در جهت حفظ نظام سرکوب و سرنیزه ، و هم از خارجیها برای مخالفت فیک و قلابیشان! چند روز است صادراتی های رژیم و دوآستری ها و همچنین تلویزیونهای لندنی و باقی رسانه های خارجی، نمیدانند چگونه برای انتصابات ظالم و دجال تبلیغات نامحسوس و گاهی شدیدا محسوس و زننده دارند! والله ما مردم ایران 42 سال اینها را از خوب تا بدشان تجربه کردیم و دیگر زمان گرفتن آرای مردم از این تبه کاران هست! شما اگر خیلی راغب هستید خودتان از انگلیس و آمریکا از این رژیم جنایت حمایت کنید تا منافعتان حفظ شود!دیگر اجازه ادامه اشغال ایران توسط دنیا را نمیدهیم! والسلام!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی June 12, 2021 05:15 AM

به ایرانیها میگن برای آبان 98 مدیحه سرایی نکنین الآن وقت انتخابات هست بعد خودشون حتی برای طفلان مسلم مراسم عزاداری میگیرن!به ما میگن برای جوونهای بیگناه و بی دفاعی که با گلوله سربی به خاطر بنزین کوفتی سه هزار تومنی هدف متحرک شدند عزاداری نکن و ناراحت نباش و انتقام نگیر!بعد خودشون از عاشورای 1400 سال پیش برای مردم ایران( که یک دنیا بهشون ظلم کرده و با ظالمان به اونها همدست شده) ناله مظلومیت حسین و زینب سر میدن!برای رای گیری پای امام زمان رو وسط میکشن!این چه تناقضی هست در مدعیان دینداری و اخلاق؟خودشون هنوز از استخوانهای شاهِ رئوف ایران دست نکشیدند و میگن به ما ظلم کرد در حالیکه تروریست بودن و آزادانه میگشتن!دیگه چه آزادی ای میخواستن که نداشتن؟حقوقِ مناسب برای کارِ تروریستی و خائنی و مزدوری خارجی؟ شاه ظالم بود یا شما گمراه وخائن وجانی؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو June 26, 2021 11:36 PM

اگرحکومت مماشتاتگرفاشیستی اتریش اجازه میداد این گزارش برتابلوئی بزرگ درکناردرب ورودی اطراقگاه مذاکره کننده گان منافع پرست و ضدمردم ایران برجام نصب میشد که اگرمذاکره کننده گان حیون های گرگ صفت انسان نما نباشند ووجدان گرگ ها نداشته باشند درحمایت و مانده گارکردن چنین حکومتی خوداری کنند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: