آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 15 فروردین ماه 1400 = 04-04 2021

فیلم؛ بازگشت فراعنه مصر در رژه مجلل و طلایی مومیایی‌ها

اجساد مومیایی ۱۸ پادشاه و چهار ملکه مصر باستان در رژه‌ای پرزرق‌وبرق از موزه مصر در میدان التحریر قاهره به موزه ملی تمدن مصر منتقل شد. این مراسم مجلل تحت عنوان "رژه طلایی" فراعنه انجام گرفت. (فیلم زیر)

به گزارش دویچه وله آلمان، قاهره شامگاه شنبه ۱۴ فروردین (۳ آوریل) شاهد "رژه طلایی فراعنه" بود. در این مراسم پرخرج و پرزرق‌وبرق ۲۲ مومیایی (۱۸ پادشاه و چهار ملکه) از موزه نئوکلاسیک مصر به نمایشگاه جدیدی انتقال یافتند که در فاصله ۵ کیلومتری محل پیشین قرار دارد.

این مومیایی‌ها تحت تدابیر شدید امنیتی و به‌گونه‌ای که با جایگاه و منزلت پادشاهی همخوانی دارد به موزه جدید ملی تمدن مصر منتقل شدند. گفته می‌شود که برگزاری این مراسم مجلل چند میلیون دلار هزینه برده است.

هر مومیایی سوار بر وسیله‌ای نقلیه با دکوراسیون ویژه حمل و منتقل شد. مومیایی‌ها برای حفاظت بهتر در جریان این انتقال در جعبه‌های ویژه نیتروژن قرار داده شده بودند.

یکی از جذابیت های اصلی رویداد روز شنبه پادشاه رامسس دوم، معروف‌ترین فرعون از "دوران پادشاهی نوین" بود که ۶۷ سال حکمرانی کرد. او همچنین به خاطر امضای نخستین پیمان صلح معروف است. بسیاری او را نیرومندترین فرعون تاریخ مصر باستان می‌دانند.

گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمد مصر محسوب می‌شود. مقام های مصری امیدوارند که موزه جدید به احیای صنعت گردشگری مصر کمک کند. در موزه جدیدالتاسیس تمدن مصر با همکاری یونسکو ۵۰ هزار قطعه از مصر باستان جمع‌آوری شده‌اند. درهای تالار مومیایی‌های این موزه از تاریخ ۱۸ آوریل به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد.




www.youtube.com/watch?v=gotYZlOb3rM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



بهروز April 4, 2021 01:01 PM

یاد آور خاطره رژه جشنهای ۲۵۰۰شاهنشاهی بزودی در میدان ازادی تهران

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاوه آهنگر April 4, 2021 11:19 PM

روزی مردم ایران هم به اصل فرهنگ و تمدن خود بازگردند به امید آن روز

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاوه آهنگر April 4, 2021 11:35 PM

اگر زبان مردم مصر عربی است اما ایرانیان زبان پارسی را پاس داشتند و بزودی نهال تمدن ایران با نظامی نوین دوباره شکوفا خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: