آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 مرداد ماه 1400 = 29-07 2021

پیش بینی وخامت اوضاع و خارج کردن سیستماتیک ارز

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفته: وخامت فضای کسب و کار کشور به جایی رسیده که حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ سرمایه گذار ایرانی به ترکیه سرازیر شده اند و سرمایه خود را وارد بازار این کشور کرده اند. در مورد میزان سرمایه این بازرگانان هم عدد و رقمی اعلام نشده، اما یک حساب و کتاب سرانگشتی، میزان خروج سرمایه از ایران تنها از این مسیر را ده‌ها هزار میلیارد تومان برآورد می‌کند.

سایت فرارو نوشت: ایران چند سالی است که در یک بحران ارزی گرفتار شده، بحرانی که خروج از آن هم چشم انداز روشنی ندارد. همین بحران موجب شده که ارزش پول ملی ایران به شدت افت کند و «ریال ایران» اکنون پس از «بولیوار ونزوئلا»، دومین واحد پولی بی ارزش در دنیا باشد. با این همه، ظاهراً آن‌ها که دلار یا سایر ارز‌های خارجی را در اختیار دارند، با پیش بینی وخامت اوضاع، در حال خارج کردن سیستماتیک ارز به بیرون از مرز‌های ایران هستند.

«ریال ایران»، اکنون پس از «بولیوار ونزوئلا»، کم ارزش‌ترین واحد پولی در جهان است. (رتبه‌های سوم تا پنجم هم به ترتیب به «دونگ ویتنام»، «روپیه اندونزی» و «سومِ ازبکستان» تعلق دارند.) این در حالی است که ریال، تنها در همین چند سال اخیر تا این حد افت ارزش داشته و در واقع، شیب نزول ارزش آن در مقابل ارز‌های خارجی، تنها همین اواخر تا این حد تند شده است.

با وجود محرمانه بودن داده‌های مربوط به ذخایر ارزی در داخل ایران، نهاد‌های خارجی همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که وضعیت ایران را رصد می‌کنند، تخمین می‌زنند که مجموع دارایی‌های ارزی قابل دسترسی ایران از حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال‌های گذشته، اکنون به کمتر از ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

سرد شدن روابط میان ایران و کره‌جنوبی بر سر ۷ میلیارد دلار داراییِ ارزی بلوکه شده ایران در بانک‌های این کشور، سفر‌های متعدد مقامات ایرانی به عراق برای آزادسازی دلار‌های بلوکه شده در بانک‌های عراقی و اظهارات رییس کل پیشینِ بانک مرکزی ایران مبنی بر اینکه این بانک دیگر با عرضه ارز در بازار به کنترل قیمت دلار نخواهد پرداخت، همه و همه موید این واقعیت هستند که کفگیر ارزی ایران، این اواخر واقعا به تهِ دیگ خورده است. به این ترتیب، عجیب نیست که ریال، روز به روز ارزش خود را از دست بدهد و سرمایه ارزی ایران، به ویلا‌هایی برای ثروتمندان در کشور‌های همسایه تبدیل شود.

در همین حال کامران ندری، کارشناس اقتصادی گفته: درآمد‌های ریالی، هزینه‌های دلاری؛ موضوعی که این روز‌ها به دغدغه مردم به ویژه حقوق بگیران تبدیل شده است، اما قطع ارتباط با سایر کشور‌ها و سیاست‌ ضعیف خارجی و اقتصاد کلان کشور، وضعیت معیشت مردم را در سال ۱۴۰۰ وخیم‌تر خواهد کرد.



فروپاشی اسلامی نزدیک است !!! March 3, 2021 01:18 AM

در جهان متمدن، مدرن و پیچیدهٔ امروز، «ثبات، امنیت، پیشرفت، توسعه، موفقیت، اعتبار، حیثیت و سعادت یک کشور در صحنهٔ جهانی» را بر اساس و مبنای:

• برخورداری مردم آن از «آزادی ها،عدالت، برابری و حقوق انسانی» کامل در جهان!
• «قدرت اقتصادی» آن در جهان!
• «رقابت محصولات تولیدی» آن در «بازارهای تجاری» جهان!
• «ارزش پول ملی» آن در جهان!
• «ارزش گذرنامه های» آن در رده بندی جهان!
• «امنیت داخلی» و «ثبات ملی» آن در جهان!
• «نفوذ سیاسی، اقتصادی و امنیتی» آن در جهان!
• نقش موثر «مطبوعات و رسانه های آزاد» آن در جهان!
• «رشد فوق العادهٔ تولید ناخالص ملی» آن در جهان!
• جایگاه آثار «فرهنگ، هنر، ادبیات، تاریخ و تمدن ارزشمند» آن در جهان!
• «پیروزی و درخشش ورزشکاران» آن در «رقابت های ورزشی» جهان!
• تأمل، تعامل و همکاری آن در «دیپلماسی و روابط بین الملل» آن در جهان!
• الگو و پیشتازی در «حفاظت از طبیعت و محیط زیست انسانی» آن در جهان!
• و شاخص های «بهداشت، درمان، آموزش، پرورش، سعادت، رفاه و استانداردهای زندگی مردم» آن در جهان!
«محک» می زنند،

و نه بر اساس:
- قدرت درندگی!
- وحشیگری!
- شمشیر کشیدن و بکار گیری قدرت قهر آمیز!
- قلدری کردن!
- انتقام گیری!
- دشمن تراشی!
- فحاشی کردن!
- نفرت پرآکنی!
- تهدید کردن!
- افترا و تهمت زدن!
- دروغ و فریبکاری!
- یاوه گویی کردن!
- بلند عرعر کردن!
- و نعره کشیدنِ!
رهبران سیاسی، مذهبی و لشکری آن در صحنهٔ جهان!

در این ۴۲ سال تباهی و نکبت، این رژیم فاشیست اسلامی در تمام زمینه ها و سیاستهای ضد انسانی و منافع ملی ایران، «شکست خورده» و کشور را به سراشیبی سقوط و نابودی کشانده است

پایان خط نزدیک و نزدیک تر می شود و سقوط و مرگ نظام جنایتکار اسلامی حتمی تر از گذشته!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا March 10, 2021 10:35 AM

گوبلز هم در حالی که ارتش سرخ پست دروازه‌ای برلین بود از پیروزی صبحت می‌کرد
اخوند دروغگو و تبلیغ چیست , حالا بگزیم از اینکه ایشان هم شیاد است وهم دستش بخون کودکان, زنان و مردان بی سلاح وطن اغشته است
ما پیروزیم ,چون ما ۸۰ میلیون هستیم و شما عده کمی دزد, ادم کش, شیاد و دروغگو

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: