آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 اسفند ماه 1399 = 06-03 2021

سازمان ملل: کشتار مردم سراوان به دست سپاه پاسداران

سازمان ملل کشتار مردم سراوان به دست سپاه پاسداران را محکوم کرد

سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل، ضمن محکوم کردن سرکوب سوخت‌بران سراوان، اعلام کرد که در این سرکوب سپاه پاسداران ٢٣ نفر از معترضان محلی را کشته است.

به گزارش رادیو فرانسه، شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص این سرکوب گفته است که دامنۀ نارضایتی‌های مردم سراوان تا دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان سرایت کرده است. همین منبع گفته است که این اعتراض ها با کشتن ده تن از سوخت‌بران در ٢٢ فوریه گذشته توسط سپاه پاسداران آغاز شد.

این کشتار به گفتۀ شورای حقوق بشر سازمان ملل با سرکوب اعتراض های مردم بلوچ ادامه یافت که طی آن سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی به روی مردم معترض آتش گشودند.

سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل سپس تصریح کرده است که به دلیل قطع شدن شبکه های ارتباطی اینترنتی و تلفن‌های همراه برآورد شمار واقعی قربانیان و کشته شدگان سرکوب اخیر دشوار است، هر چند پاره‌ای گزارش‌ها دست کم کشته شدن ٢٣ تن را تأئید می‌کنند.

روپرت کُلویل سپس از حکومت ایران خواسته است که به تلاش و اقدام‌های خود برای بستن شبکه های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان خاتمه دهد.


بیانیه مولانا عبدالحمید درباره تیراندازی به سوخت‌بران

مولانا عبدالحمید (امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان) با صدور بیانیه‌ای،‌ حادثۀ تیراندازی به سوی سوخت‌بران را که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از آنان شد،‌ شدیداً محکوم نمود و این اقدام را برخلاف قانون و شرع دانست.
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
حادثه‌ای که در منطقۀ مرزی سراوان رخ داد و در اثر تیراندازی مأمورین جمعی از هم‌استانی‌ها به شهادت رسیدند یا زخمی شدند، شدیدا باعث تألم و تأسف گردید. متأسفانه اکثر مردم استان با مشکلات عدیدۀ معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در بدترین وضعیت اقتصادی به سر می‌برند. با توجه به نبود شغل کافی و منبع درآمد، بسیاری از مردم استان ناچار به خرید و فروش سوخت می‌شوند. سوخت‌بری جرم و قاچاق نیست؛ سوخت‌بران نان‌آوران خانواده‌های خودشان هستند و زندگی هزاران خانواده از همین طریق می‌چرخد. البته مسئولین نظامی و انتظامی با قاچاق اسلحه و مواد مخدر مبارزه کنند. مقام رهبری نیز تصریح کرده‌اند: «بنده مرادم از مبارزه با قاچاق، برخورد با فلان کوله‌بر ضعیف بلوچستانی نیست؛ این‌ها اهمیتی ندارد و اگر با این موارد مبارزه هم نشود، اشکالی ندارد.» دولت‌ها وظیفه دارند برای معاش مردم برنامه‌ریزی کنند تا کسی ناچار به اختیار نمودن شغل‌های پرخطر نشود. بدون شک این مرز مشترک متعلق به همین مردم است و نفعش باید به همین مردم محروم برسد، نه کسانی که با تجارت کلان سوخت، سود میلیاردی به‌دست می‌آوردند. بنده این جنایت را که خلاف شرع و قانون است به شدت محکوم می‌کنم و از مسئولین درخواست دارم در سریع‌ترین زمان ممکن عاملان این حادثۀ دردناک را محاکمه و مجازات نمایند. در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان، از مردم عزیز و داغدیده می‌خواهم آرامش خود را حفظ نمایند و شکایت خود را از راه‌های قانونی پیگیری نمایند تا افراد فرصت‌طلب نتوانند از این قضیه سوءاستفاده کنند.
(مولانا) عبدالحمید - امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان

به



جنایات اسلامی !!! February 23, 2021 10:35 PM

مستبدان تاریخ اگر موفق شوند هر چیزی را که از ملت خود بگیرند، دو چیز را هرگز قادر نخواهند بود از آنها بگیرند:

!«فکر مردم» •
• و « عزم راسخ مردم»!

برای رسیدن به آزادی، عدالت، برابری و حقوق انسانی برای خود، فرزندان خود و نوادگان خود است
این اعتراضات بر حق مردمی، میخی است بر تابوت مرگ نظام اشغالگر و فاسد اسلامی و پایانی است بر مشروعیت حاکمیت اسلامگرایان خون آشام و قریشی تبار اجنبی شیعه در ایران زمین

هر مستبدی که با ملتش «دَر افتاد»، برای همیشه از قدرت حاکمه «وَر افتاد»!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آزادی و حقوق انسانی !!! February 24, 2021 01:36 AM

مردم ستمدیده و آزادیخواه ایران بسوی دمکراسی، آزادی، حقوق انسانی، عدالت، برابری، سعادت، ایجاد یک جامعهٔ مدنی، امنیت و ثبات در ایران قیام کرده و در حال رسیدن به «اهداف انسانی» خود خواهند بود
پیش بسوی آزادی و حقوق انسانی!
و پشت به استبداد اسلامی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


انسانیت و ایرانیت !!! February 24, 2021 01:42 AM

رژیم جنایتکار و فاشیست اسلامی که:
• دلقک ظریف، «پروفسور حقوق بشر» آن باشد
• لیلا واثقی، «فرماندار جنایتکار شهر» آن باشد
• امیر مفسدین سیدعلی، «رهبر سر رشته ندارم» آن باشد
• دکتر قلابی روحانی، «رئیس جمهورفریبکار اطلاع نداشتم» آن باشد
• جلاد رئیسی، «رئیس قوهٔ قتل عام» آن باشد
• آخوند صادق دزده «دزد و جاسوس» آن باشد
• غارتگرِ فاسد لاریجانی، «رئیس مجلس شورای آخوندی» آن باشد
• پدوفایل سعید طوسی «قاری قرآن» آن باشد
• عربده کش سلامی «فرماندهٔ بیسواد و دیوانهٔ سپاه» آن باشد
• اشغالگرسلیمانی «رهبر ترور، فتنه و کشورگشایی» آن باشد
• جنایتکار و بیسواد قالیباف «شهردار غارتگر اسبق» و «رئیس مجلس آخوندی فعلی» آن باشد
• ،،،
آن رژیم آپارتایدیِ، فاسد، منفور و منحوس اسلامی به «قعر نابودی و نیستی» خواهد رفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahrkh February 24, 2021 08:48 AM

شکایت از راه قانونی ؟ کدام قانون کدام ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: