آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 اسفند ماه 1399 = 24-02 2021

کشتار؛ اعتصاب در چند شهر استان سیستان‌ و ‌بلوچستان

یک روز پس از تنش و درگیری در سراوان در اعتراض به مرگ چندین سوخت‌بَر به دست سپاه پاسداران، گزارش‌ها حاکی از اعتصاب و تعطیلی اصناف در چند شهر استان سیستان‌ و ‌بلوچستان در اعتراض به اعمال خشونت است.

ویدئوهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد مغازه‌ها و بازارهای شهر سراوان در اعتراض به سرکوب افرادی که روز سه‌شنبه، پنجم بهمن مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، تجمع کرده بودند، تعطیل است.

حساب کاربری رصد بلوچستان در اینستاگرام نیز از اعتصاب در دزاپ در اعتراض به کشتن سوخت‌بران توسط سپاه پاسداران و سرکوب مردم سراوان خبر داده است.

بر اساس این گزارش، «نیروهای یگان ویژه مقابل بازار مشترک تجمع کرده و برخی منابع از گشت‌زنی آنها در داخل بازار خبر می‌دهند.»

کانال تلگرامی رصد بلوچستان نیز نوشت: «ماموران امنیتی در شهر سراوان به شهروندان اجازه ورود و خروج نمی‌دهند و فضای شهرهای استان سیستان و بلوچستان به شدت ملتهب و امنیتی است.»

روز دوشنبه، چهارم اسفند، خبرگزاری هرانا گزارش داده بود که در پی تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران در مناطق مرزی شهرستان سراوان به سمت گروهی از سوخت‌بران، چند نفر کشته زخمی شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: