آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 5 مرداد ماه 1400 = 27-07 2021

تروریسم سایبری؛ سند محرمانه از نقشه‌های سپاه پاسداران

اسکای نیوز گزارش داد که پنج نوع سند محرمانه که نقشه‌های حکومت ایران برای هک زیرساخت‌ها در کشور‌های غربی، از جمله در اروپا را نشان می‌دهد، منتشر شده است.

در این اسناد گفته شده ممکن است گروهی سایبری برای اقدام علیه یک کشتی باری تلاش کند و خسارت جبران‌ناپذیری به کشتی وارد سازد و حتی باعث غرق شدن کشتی شود.

هم چنین در طرح دیگری مطرح شده که رژیم ایران برای هک کردن مخزن اتوماتیک پمپ بنزین‌های خاص می‌تواند جریان گاز را متوقف کند و یا در بدترین حالت باعث انفجار شود.

منبعی که این اسناد را اختیار اسکای‌نیوز گذاشته است عنوان کرده، هدف رژیم ایران شناسایی زیرساخت‌های غیرنظامی و ایجاد بانک اطلاعات در این زمینه بوده است.

اسکای نیوز ضمن گزارش خود با وزیر دفاع انگلیس در این باره مصاحبه کرد. وی در این مصاحبه به طور کلی در مورد انواع تهدیدات توصیف شده در اسناد به صورت جدی صحبت کرد و آن‌ها را انکار نکرد.


هشدار اطلاعات انگلستان در باره جبهه شرارت سایبری
پنجشنبه، 24 تیر ماه 1400 = 15-07 2021

رئیس سرویس اطلاعاتی انگلستان امروز به شهروندان انگلیسی هشدار داد که ممکن است با خطر جاسوسی از سوی حکومت های روسیه، چین و ایران روبرو شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وی در سخنرانی خود در مقر این سرویس در لندن گفت: "باید به موقع، آگاهی و مقاومت را در قبال تهدیدهای مختلف به شهروندان خود القا کنیم."

مک کالوم با اشاره به حملات سایبری گفت: "ما بیش از ۱۰ هزار تلاش مخفیانه برای جاسوسی را در مورد شهروندان عادی در انگلیس توسط جاسوسان خارجی مشاهده کرده‌ایم. ما می‌بینیم که آنها کشفیات دانشگاهیان و محققان بزرگ را دزدیده یا کپی می‌کنند" .

وی افزود: "اگر ما به آنها کمترین فرصتی بدهیم، این اقدامات در مقیاس گسترده‌ای اتفاق می‌افتد و همه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. "



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: