آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 فروردین ماه 1400 = 25-03 2021

ممانعت از برگزاری مراسم ختم فعال سیاسی خارج کشور

ممانعت نهادهای امنیتی از برگزاری مراسم ختم یک فعال سیاسی در سقز

نهادهای امنیتی در سقز پس از فوت یکی از فعالین سیاسی اهل این شهر در کشور نروژ، مانع از برگزاری مراسم ختم وی توسط خانواده‌اش شدند.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ (۲۳ مارس ۲۰۲۱)، نیروهای اداره اطلاعات شهرستان سقز به منزل “فیض‌الله برایی” هجوم برده و مانع از برگزاری مراسم ختم “جمال میرزاده” از فعالین سیاسی کُرد مقیم نروژ که روز دوشنبه به دلیل بیماری جانش را از دست داده بود، شده‌اند.

به گفته یکی از نزدیکان خانواده میرزاده، نیروهای اداره اطلاعات به منزل فیض‌الله برایی داماد بزرگ خانواده هجوم وی و سه خواهر جمال میرزاده‌ را به نام‌های “ زهرا (همسر فیض‌الله ) کلثوم و سوعدا را به اطلاعات برده و به مدت چندین ساعات از آنها بازجویی و در پایان پس از اخذ تعهد کتبی از تمامی آنها مبنی بر اینکه از برگزاری هرگونه مراسمی خودداری کنند، آنها را آزاد کرده‌اند.

این منبع که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود در اینباره به خبرنگار هه‌نگاو اعلام کرد که، نیروهای اداره اطلاعات ضمن جلوگیری از برگزاری ختم شرکت کنندگان در مراسم را پراکنده و خانواده متوفی را ناچار کرده‌اند که تمامی عکس‌ها و پارچه نوشته‌ها را از روی دیوار بردارند.

جمال میرزاده معروف متولد ۱۳۴۲ و از فعالین سیاسی و اعضای حزب کومله کُردستان ایران بود که روز دوشنبه ۲ فروردین ماه به دلیل بیماری در کشور نروژ جانش را از دست داد.



Hamid March 27, 2021 11:30 AM

حتی از جلسات ختم اونها هم وحشت دارن
حالا اگه خودش اونجا بود ، چه میکردن؟
باشه ، دنیا اینطور نخواهد ماند آقای بازجو و آقای دادستان که بناحق حکم دادی و مقام بالاتری هم عایدت شد
و تو بازرس که با کتک و فحش ناموس جوونها و دختران و خانوادهایی رو عزادار کردی؟ باشه ،
اینهم بگذرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: