آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 خرداد ماه 1400 = 07-06 2021

بازداشت کارگران محروم شهرداری؛ تا زنده‌اند جان بکنند!

بازداشت کارگران محروم شهرداری کوت عبدالله اهواز

کارگران تا روزی که زنده‌اند جان بکنند!
سال‌های بسیار سختی برای کارگران در پیش است

حدود یک هفته است که کارگران شهرداری کوت عبدالله دست از کار کشیده‌اند؛ دو روز پیش، تعدادی از کارگران بازداشت شده‌اند اما شهردار می‌گوید این بازداشت نتیجه‌ی درگیری شخصی است.

به گزارش ایلنا، معضلات کارگران شهرداری کوت عبدالله همچنان ادامه دارد و کارگران نگران عدم پرداخت مابه‌التفاوت‌ها و معوقات مزدی خود هستند. این کارگران حدود یک هفته است که دست کار کشیده‌اند و خواستار مشخص شدن زمان پرداخت مابه‌التفاوت‌ها هستند؛.

در این مدت، تعدادی از کارگران بازداشت شده‌اند؛ کارگران شهرداری کوت عبدالله می‌گویند: بازداشتی‌ها نمایندگان ما بوده‌اند و ما خواستار آزادی آن‌ها هستیم.

امروز (هفدهم خرداد) جمعی از کارگران مقابل دادگاه کارون جمع شده و خواستار آزادی همکاران خود شدند؛ این در حالیست که ظاهراً اعلام شده آزادی کارگران با وثیقه امکان‌پذیر است.


کارگران تا روزی که زنده‌اند جان بکنند!

صدور رای ابطال واگذاری هفت‌ تپه، برای مدت کوتاهی، شعله‌ی امید به آینده در دل کارگران برانگیخت اما با توجه به دفاع جانانه‌ای که شکل‌دهندگان تفکر اقتصادی دولت بعدی از واگذاری به بخش خصوصی و خصوصی‌سازی صورت می‌دهند، به نظر نمی‌رسد که روند ابطال واگذاری‌های اشتباهِ صورت گرفته، تداوم داشته باشد.

همه آن‌ها که قرار است تفکرات اقتصادی دولت بعدی را شکل بدهند، از خصوصی‌سازی هر چه بیشتر با تمام توان دفاع می‌کنند؛ این دفاع از خصوصی‌سازی را اگر کنار تلاش آن‌ها برای اصلاح قانون کار با هدف از میان برداشتن محدودیت‌ها و حمایت‌ها قرار دهیم، درمی‌یابیم که اگر با این تفکرات مقابله نشود (البته پیش از آن که خیلی دیر شود) سرنوشت کارگران ایرانی در ده‌ی اول قرن پانزدهم شمسی یعنی در همین ده سالی که پیش رو داریم، سرنوشتی بسیار تلخ و ناگوار خواهد بود.

کارگران باید از عنفوان جوانی یا همان ۱۵ سالگی تا ۷۰ یا ۷۵ سالگی با مزد توافقی و بسیار کمتر از حداقل مزد سراسری مصوب شورایعالی کار که براساس معیار بهره‌وری مورد نظر کارفرما تعیین می شود، در بخش خصوصیِ رانتی و خصولتی و با قراردادهای موقت یکماهه و سه‌ماهه یا حتی بدون قرارداد مکتوب کار کنند و وقتی هم که بازنشسته شوند، به دلیل تغییر مبنای محاسبه‌ی مستمری‌ها، حقوق بسیار ناچیزی بگیرند و چون این دستمزد در زمان پیری بسیار ناکافی‌ست، دوباره به سراغ مشاغل غیررسمی همچون دستفروشی و مسافرکشی بروند.



ایران فردا June 7, 2021 01:39 PM

بتازید وببندید و بزندان بیاندازدید شما باقی مانده های تازی شما ها فاشیست های اسلامی غیر از اسیر کردن وشلاق زدن کشتن انسان‌ها هنر دیگری ندارید
مملکت رو به ترقی و آبادانی‌ را به خرابه ای تبدیل کرده اید ولی اخوند دروغ گو و جتایتکار برای گوسفند های خود می‌گوید , همه چیز امن و امان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: