آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 فروردین ماه 1400 = 10-04 2021

زندانی سیاسی و فعال سیاسی کُرد در خطر دیپورت به ایران

افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی سابق و فعال سیاسی کُرد که از دوشنبه توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شده توسط این نیروها ناچار به امضاء برگه دیپورت خود به ایران شده است.

فرشته تاجمیری همسر افشین سهراب‌زاده در این رابطه به هه‌نگاو اعلام کرد که، نیروهای امنیتی وی را ناچار به امضاء برگه دیپورت خوده به ایران کرده‌اند و اکنون افشین با خطر جدی دیپورت به ایران روبروست.

به گفته خانم تاجمیری، نیروهای امنیتی افشین سهراب‌زاده را به “قدام علیه امنیت ملی ترکیه” متهم کرد و اعلام کرده‌اند که پس از دیپورت به ایران به مدت پنج سال حق ورود به خاک ترکیه را نخواهد داشت.

وکیل آقای سهراب‌زاده نیز که حکم دیپورت وی روز دوشنبه ۵ آوریل صادر و روز چهارشنبه رسماً به وی ابلاغ شده است.

افشین سهراب‌زاده فعال سیاسی کُرد از روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ (۵ آوریل ٢٠٢١) توسط نیروهای امنیتی در شهر کایسری ترکیه بازداشت و به کمپ GGM این شهر منتقل شده و از آن زمان در این کمپ نگهداری می‌شود.

افشین سهراب زاده ۳۱ ساله و اهل کرمانشاه روز دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ ( ۸ ژوئن ۲۰۰۹) و در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و پس از ۹ ماه بازداشت و شکنجه در سلول‌های انفرادی اداره اطللاعات بعدها دریک دادگاه چند دقیقه‌ای توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب کرمانشاه به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردستانی به اعدام محکوم شد که این حکم پس از اعتراض به ۲۵ سال حبس در تبعید کاهش یافت.

این فعال کُرد طی هفت سالی که در زندان بود در زندان‌های رجایی شهر کرج، اوین تهران، سنندج، کرمانشاه، بندرعباس و میناب نگهداری می‌شد و سال ۲۰۱۶ در حالی که برای مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، زادگاهش را ترک و به ترکیه رفت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: