آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 فروردین ماه 1400 = 11-04 2021

معترض سال ۹۸ بر اثر شکنجه بینايی اش را از دست داد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم بهرام آبادی، زندانی سیاسی سابق به دلیل ضرب و شتم از ناحیه سر در زمان بازجویی دچار ضعف شدید بینایی شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی سابق در این خصوص به هرانا گفت: “به دنبال سردردهای مزمن و سوزش در ناحیه چشم و احساس ضعف بینایی، میثم بهرام آبادی هفته گذشته به پزشک متخصص چشم مراجعه کرده و پس از معاینه تخصصی و انجام آزمایشات به وی گفته شده است که به دلیل ضربه از ناحیه سر، از مدتها قبل قرنیه چشم راست او دچار آسیب دیدگی و انحراف شده است. به گفته پزشک این موضوع باعث سردردهای مزمن در ناحیه سر و نهایتا طی این مدت باعث کاهش بینایی در هر دو چشم شده است”.

به گفته این منبع مطلع، ضرب و شتم میثم بهرام آبادی یک روز پس از بازداشت در تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۹۸ در پایگاه امنیت ۳ در میدان نیلوفر تهران توسط ماموری به نام سروان مهدی پرستش و به جهت اخذ اعترافات اجباری از وی صورت گرفته بود.

آقای بهرام آبادی در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۹۸ در حوالی میدان انقلاب تهران به دلیل شعارنویسی توسط ماموران نیروی انتظامی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه کلانتری ۱۴۸ انقلاب منتقل شد. او نهایتا به دلیل وخامت حال ناشی از ضرب و شتم به صورت شبانه به بیمارستان امام سجاد اعزام شده بود.
آقای بهرام آبادی در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۸ توسط شعبه ۱ دادسرای اوین از بابت اتهام ” فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق شعارنویسی خیابانی به صورت مکرر” مورد تفهیم اتهام گرفت و قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی برای او صادر شد. این شهروند جهت ثبت ضرب و شتم صورت گرفته به پزشکی قانونی و نهایتا به زندان اوین منتقل شد.

وی پس از نزدیک به دو ماه و نیم بازداشت توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۶ ماه حبس تعزیری و بابت مجازات تکمیلی به ۶ ماه کار اجباری در شهرداری به صورت روزانه ۴ ساعت محکوم شد. پس از تسلیم به رای، ۴۵ روز از میزان محکومیت وی کاسته شد.
میثم بهرام آبادی مدتی بعد جهت پیگیری پرونده شکایت خود از سروان مهدی پرستش، یکی از ماموران نیروی انتظامی به دلیل ضرب و شتم وی به شعبه ۳ دادسرای اوین مراجعه کرد. به گفته یک منبع مطلع در جریان این جلسه به آقای بهرام آبادی گفته شد که ۵۰ تن از پرسنل نیروی انتظامی شهادت داده‌اند که او خودزنی کرده و مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است. همچنین سروان مهدی پرستش نیز مدعی شده که آقای بهرام آبادی او را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

این منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “بازپرس گفت که مامور نیروی انتظامی نیز ادعای ضرب و شتم کرده و توسط پزشکی قانونی هم ثبت شده است. بعد آقای بهرام آبادی را از پیگیری شکایت ترساند و گفت در صورت اثبات، حبس خودت بیشتر می‌شود و به زندان رجایی شهر منتقل خواهی شد. به همین دلیل میثم نیز از شکایت صرف نظر کرد”.

آقای بهرام آبادی نهایتا در تاریخ ۷ خردادماه ۹۹ به مرخصی متصل به آزادی اعزام شد و مدتی بعد توسط شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین جهت سپری مجازات تکمیلی احضار شد.

آقای بهرام آبادی پیشتر نیز به دلیلی فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی دیماه ۹۷ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و تحمل ۶۲ ضربه شلاق محکوم شد و نهایتا در تاریخ ۲۴ اسفندماه همان سال به صورت زودهنگام از زندان اوین آزاد شد.

میثم بهرام آبادی، متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۷۱ است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: