آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 اردیبهشت ماه 1400 = 04-05 2021

بی خبری از سرنوشت اعضای یک کمپین خیریه کردستان

با گذشته بیش از یک هفته از بازداشت پنج نفر از فعالین مدنی شهر سنندج و از اعضای یک کمپین خیریه، هیچ خبری از سرنوشت آنها در دست نیست.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، با گذشت ۱۰ روز از بازداشت پنج نفر از اعضای کمپین خیریه “ژیانه‌وه کُردستان” (احیای کُردستان) به نام‌های مرضیه مرادویسی، سیروان عبداللهی، عطا رضا‌ربابی، فردین رحیمی و مهدی صیفی هیچ خبری از سرنوشت آنها در دست نیست و تلاش‌های خانواده‌هایشان برای مطلع شدن از سرنوشت آنها بی نتیجه مانده است.

به گفته یک منبع مطلع، اداره اطلاعات سنندج خانواده این فعالین مدنی را تهدید کرده است که در صورت پیگیری سرنوست آنها خودشان نیز بازداشت خواهند شد.

این پنج‌ عضو کمپین خیریه “ژیانه‌وه کُردستان” که هم‌زمان از فعالین مدنی و زیست محیطی سنندج نیز می‌باشند، روز شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲۴ آوریل ۲۰۲۱) به طور هم‌زمان و توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت شده بودند.

کمپین ژیانه‌وه‌ کُردستان نیز با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن برای هه‌نگاو ارسال شده است، خواستار رسیدگی سریع در رابطه با شفاف سازی و وضعیت سلامتی اعضای بازداشت شده این انجمن شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: