آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه 1400 = 18-05 2021

اقدام پوپولیستی آقای معاون اول در آستانه نمایش انتخابات

برای رأی جمع‌کردن چه‌کارها که نمی‌کنند!

افزایش حق مسکن کارگران که هرساله با تأخیر فراوان و چندماهه در دولت تصویب می‌شد، امسال و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، در کمترین زمان ممکن از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.ی

کی از بندهای مورد بحث در افزایش مزد سالیانه کارگران، حق مسکن کارگران است که رقم آن در جلسات آخر سال شورای‌‌عالی کار توسط نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می‌شود ولی برای لازم الاجرا شدن باید به هیئت وزیران پیشنهاد شود و در جلسه هیئت دولت به تصویب برسد.


در سال 93 هم حق مسکن کارگران در شورای‌عالی کار از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش یافت ولی وقتی به دولت پیشنهاد شد، 2 سال طول کشید تا هیئت وزیران اواخر سال 95 آن را ابلاغ کند.

اما حکایت افزایش حق مسکن در دستمزد 1400 متفاوت است و دولت در آستانه انتخابات بلافاصله مصوبه شورای‌عالی کار را تأیید و برای اجرا ابلاغ کرد، جالب اینکه این مصوبه از فروردین ماه عملیاتی شده است.ر

وز گذشته اسحاق جهانگیری, معاون اول رئیس جمهور که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 هم نامزد کرده است، مصوبه موضوع افزایش کمک‌هزینه مسکن کارگران را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

خبرگزاری تسنیم نوشت: طی یک ماه آینده احتمالاً باید منتظر برخی اقدامات تبلیغاتی دولت آقای روحانی به‌ویژه معاون اول رئیس جمهور باشیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: