آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 خرداد ماه 1400 = 01-06 2021

دو خلبان نظامی ایران در اثر "حادثه زمینی" کشته شدند

به گفته فرماندار دزفول دو خلبان نظامی ایران در پایگاه چهارم شکاری این شهر در اثر یک "حادثه زمینی" کشته شده‌اند. پیش‌تر اعلام شده بود که دو خلبان به دلیل نقص فنی و سقوط هواپیمایشان جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته فرماندار دزفول، صبح روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد (اول ژوئن) بر اثر"یک حادثه زمینی" در محوطه نظامی پایگاه چهارم شکاری دزفول دو خلبان نظامی کشته شدند. این دو خلبان کیانوش بساطی و حسین نامی نام دارند.

علی فرهمندپور، فرماندار دزفول با تکذیب خبرهای اولیه مبنی بر کشته‌شدن دو خلبان در جریان سقوط یک هواپیمای اف ۵ بر اثر نقص فنی، گفت که " هواپیماهای پایگاه چهارم شکاری در سلامت کامل هستند".

به گزارش دویچه وله، او بدون توضیح در باره جزئیات "حادثه زمینی" برای دو خلبان، منطقه‌ای که حادثه در جریان آن روی داده است را منطقه‌ای "فرنطینه‌شده" توسط حفاظت ارتش توصیف کرده و افزوده است: «تیم‌های ارزیابی در حال بررسی موضوع و علت اصلی حادثه هستند.»

هنوز روشن نیست که "حادثه زمینی" در پایگاه شکاری دزفول موردی اتفاقی و ناشی از سهل‌انگاری و سوءمدیریت بوده است یا به مسائل دیگری برمی‌گردد.

اما بی بی سی گزارش داد که گفته می‌شود در این حادثه اجکت (پرتاب از صندلی در حالت اضطراری) برای هر دو خلبان کابین جلو و عقب به اشتباه فعال شده و آنها در اثر برخورد شدید با سقف آشیانه جان خود را از دست داده‌اند.



علیرضا توحیدلو June 2, 2021 09:48 AM

اسرائیل در حالِ گسترشِ عملیاتهایی که در سوریه انجام میدهد به داخلِ ایران است و همانطوریکه مشاهده میکنید؛ ضرباهنگِ این حملات در حالِ تُند شدن است
دیروز ۲ خلبان با «جفتک پرانیِ F5» به سقفِ آشیانه خوردند و کشته شدند
امروز نیز بزرگترین کشتیِ لُجستیک در آتش میسوزد
اگر شما اتوموبیلی فرسوده دارید؛ قرار نیست که این اتوموبیل وقتی که به آن نزدیک شدید به شما «جفتک» بزند

دیروز نیرویِ هوایی امروز نیرویِ دریایی
اینکه شما «سرباز» بوده اید و شنیده اید که فلان و بهمان است؛ بر ارزشِ حدس و گمانِ شما نمی افزاید
من فکر میکنم که اسرائیل در حالِ فرستادنِ پیام به نیروهایِ نظامی رژیم است که: «نه خودتان و نه هواپیماهایتان و نه کشتی هایتان امنیّت ندارید»
این پیام همچنین اوباشانِ اطّلاعاتیِ رژیم را به تکاپو انداخته و به ورطهٔ پُر هزینهٔ «شکارِ جاسوس» میکشاند و در مرحلهٔ نهایی یک فرمانده نمیتواند مطمئن باشد که در شرایط جنگی آیا میتواند به «داشته هایِ ظاهری» اطمینان کند؟ یا «نَه»؟
سخنِ آخر اینکه اسرائیل نه با تبلیغاتِ توخالی؛ بلکه به صورتِ عملی و «مِیدانی» در حالِ تضعیفِ روحیهٔ نیروهایِ نظامیِ رژیم «زینب صیغه ای»ها است
کشته شدنِ آن دو خلبان؛ دیگر خلبانان را به ترس و لرز در زمانِ سوار شدن به هواپیما خواهد انداخت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: