آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 تیر ماه 1400 = 10-07 2021

فیلم؛ عکس‌هایی از کاخ تابستانی اردوغان در مارماریس

اردوغان و کاخ‌هایش؛ موضوعی که در سال‌های اخیر هر از گاهی خبرساز شده شده است. نشریه آلمانی "تاگس‌اشپیگل" درگزارشی به این موضوع پرداخته است. بر اساس این گزارش، سفیک بیرکیه، معمار معروف ترک که پیش‌تر کاخ ریاست‌جمهوری آنکارا را طراحی کرده، ده عکس از طرح‌های خود برای کاخ جدید رجب طیب اردوغان در ساحل مارماریس را در وبسایت شخصی خود منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، روزنامه "سوزجو" که به نیرو‌های اپوزیسیون نزدیک است، این عکس‌ها را بازنشر داده و به بحث پیرامون تجمل‌گرایی رئیس جمهوری ترکیه دامن زده است. (فیلم زیر)

رسانه‌های ترکیه نوشته‌اند که کاخ جدید اردوغان در مارماریس دو سال پیش ساخته شده و جزییات آن تاکنون "مانند یک عملیات سری دولتی" فاش نشده است.

تصاویر منتشرشده یک ساختمان دو طبقه در حومه شهر را نشان می‌دهند که به سبک نئوعثمانی ساخته شده و حدود ۳۰۰ اتاق، یک استخر بزرگ و یک ساحل اختصاصی دارد.

بر اساس گزارش‌ها، برای این کاخ تابستانی ۶۲ میلیون یورو هزینه شده است – به احتمال زیاد از خزانه دولت.

اردوغان در سال ۲۰۱۴ به کاخ ریاست جمهوری در خارج از مرکز آنکارا نقل مکان کرد. ایجاد کاخی با هزار اتاق انتقاد‌های زیادی را برانگخیت، بیش از هر چیز به این دلیل که در منطقه‌ای جنگلی و با عدم رعایت مقررات حفاظت از محیط زیست ساخته شده و بیش از ۶۱۵ میلیون دلار هزینه برداشته است.

توصیه همسر اردوغان: کم بخورید!

تقریبا هم‌زمان با انتشار عکس‌های قصر تابستانی اردوغان در مارماریس، همسر او امینه، از مردم کشورش خواست، "از حجم وعده‌های غذایی خود بکاهند و کمتر خرید کنند".

فراخوان همسر رئیس جمهور با واکنش شدید مردم روبرو شد، زیرا ترکیه در بحران اقتصادی شدیدی به‌سر می‌برد، بسیاری از شهروندان با حقوق عادی خود توان گذران زندگی را ندارند، به دلیل نرخ بالای تورم قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته و پاندمی کرونا نیز فشار مضاعفی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است.




www.youtube.com/watch?v=2QXhnSUPgbE

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



شهنام July 10, 2021 10:43 PM

کاخ تابستانی! به این ویلای چهار خوابه میگید کاخ تابستانی؟ با همین چرندیات چهل سال پیش ملت ایران را خر کردند و شاه را آواره و ایران را ویران کردند و این شد که الان در شمال و متل قو و باستی هیلز لواسان هر کدام از کاخ‌های آخوند ها و پاسدارها کاخ نیاوران که هیچ این ویلای چهار خوابه اردوغان را توی جیبش میگذارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرام July 11, 2021 06:55 AM

سخن از ویلائی با ۳۰۰ اطاق است نه چهار اطاق و همچنین یک ساحل اختصاصی در شرایطی که مردم ترکیه با مشکلات اقتصادی درگیرند و اردغان با باد اسلام در معده و شکوه عثمانی در کله با دخالت در سوریه ، عراق و لیبی و آذربایجان و ارمنستان و شاید بزودی آذربایجان ایران قصد برپاسازی امپراطوری عثمانی اسلامی نوینی را در سر میپروراند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 11, 2021 09:28 AM

بزرگترین قصر خصوصی جهان تاکید می‌کنم بزرگترین قصر خصوصی جهان در آمریکاست که فقط سی و پنج اتاق خواب دارد. در ضمن این فیلم چیزی از آن ویلا را نشان نداد و همه فیلم طراحی کامپیوتری بود به قول خودمان کارتون! فیلم اصلی کجاست؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: