آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 تیر ماه 1400 = 23-06 2021

اختلال اینترنت در ایران، از جمله در تهران و اصفهان

نت‌بلاکس»، وب‌سایتی که قطعی و اختلال در اینترنت جهانی را رصد می‌کند، بامداد چهارشنبه، دوم تیر، اختلال قابل توجه اینترنت در ایران را تأیید کرد.

این منبع در توئیتی نوشت: «اختلال قابل توجه اینترنت در ایران مشاهده شده که مناطق و شهرهای مختلفی از جمله تهران و اصفهان را تحت تأثیر قرار داده است. اتصال ملی در طول مدت این تأثیر، حدود ۲۰٪ کاهش یافته است.»

در مورد علت این امر هنوز خبری منتشر نشده است، اما روز سه‌شنبه، یکم تیر، گزارش شد که همزمان با بالا گرفتن اعتراضات در شهر یاسوج به نتیجه انتخابات شوراها، اینترنت تمامی اپراتورهای این منطقه نیز از هفت صبح یک‌شنبه گذشته قطع شده بود.

درهمین حال، سایت خبری «تابناک» امروز، دوم تیر، خبر داد که عبارت «گوگل مرتب متوقف می‌شود» در میان بیشترین جستجو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته بوده است.

بنا بر این گزارش، مفاهیم و عباراتی چون «علت فوت برادرزاده نرگس محمدی»، «پوکر چیست؟»، «سوپرجام چیست؟»، «وحید حقانیان»، و «ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻏﯿﺮﻣﺠﺎز ورزشگاه آزادی» از جمله پرجستجوترین عبارت‌های دیگر ایرانیان در گوگل در شبانه‌روز گذشته بوده است.

به گزارش رادیو فردا، روز ۲۷ خرداد، ۴۵ سازمان و نهاد مدنی مدافع حقوق و آزادی‌های اینترنتی ایرانی و بین‌المللی در نامه‌‌ای سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی و رئیس‌جمهوری ایران خواستار احترام به حق دسترسی شهروندان به اینترنت در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: