آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 مرداد ماه 1400 = 18-08 2021

در دامن روسیه و چین افتاده‌ایم؛ .. ایران تحت سیطره ماست

علی مطهری در گفت‌وگو با انصاف نیوز در مورد عکس سفیر روسیه و سفیر انگلیس در سفارت روسیه در تهران گفت: سفیر روسیه می‌خواست به مردم ایران و به دنیا پیام بدهد که امروز ایران تحت سیطره ماست. قرائن هم نشان می‌دهد که ما تا حدودی در دامن روسیه و چین افتاده‌ایم.

مطهری در مورد واکنش‌های ضد و نقیض به این موضوع هم گفت: این هم از عجایب بود که برخی از افراد موسوم به انقلابی و صدا و سیما در حالی که نقش اصلی را در این ماجرا سفیر روسیه داشت بیشتر به سفیر انگلیس حمله کردند. این یکی از قرائنی است که نشان می‌دهد روسیه در نظام ما نفوذ کرده و حامیانی پیدا کرده است.

وی گفت: ما از اول انقلاب تاکنون از شوروی و روسها ضربه خورده‌ایم. من معتقدم در تسخیر سفارت آمریکا، سفارت شوروی و حزب توده نقش داشتند. در جنگ تحمیلی هم که دیدیم شوروی بزرگترین حامی صدام بود. در قضایای برجام هم دیدیم که روسیه همواره نگران توافق ایران با غرب بوده و از ایران به عنوان ضربه‌گیر در مقابل آمریکا استفاده کرده است.

نمونه دیگر بدعهدی روسها در تحویل دادن واکسن به ایران است که به مردم ما آسیب زد. بنابراین نگرانی برخی تحلیلگران سیاسی از نفوذ روسیه در ایران بجاست. در قضیه جنگ آذربایجان و ارمنستان هم دیدید که روسیه اصلاً اجازه ورود به ایران نداد در حالی که این دو کشور قبلاً جزء ایران بوده‌اند و ایران مادر آنهاست.

مطهری در مورد خطرات نگاه با تسامح و تساهل جریانی خاص به روس‌ها یا چینی‌ها گفت: این نگاه ناشی از دشمنی بیش از حد و کور با آمریکا و غرب است. در واقع عده‌ای به نام انقلابی‌گری برای دوری از آمریکا و غرب آنقدر عقب‌ رفته‌اند که از آن طرف پشت بام افتاده و در دامن روسیه و چین قرار گرفته‌اند.

وی افزود: الان سیستم های امنیتی خفقان‌آور این دو کشور الگوی نهادهای امنیتی ماست و این اشتباه است چون آنها کشورهای کمونیستی بوده‌اند و برای آزادی بیان ارزش زیادی قائل نیستند. عدم رابطه امروز ما با آمریکا و به طور کلی سردی روابط ما با غرب به نفع روسیه و چین است و باعث شده است که پول اضافه‌ای بی‌جهت از جیب ملت ایران برود، ضمن این که توسعه و پیشرفت کشور دچار وقفه شده است. باید به جای شعار دادن عقلمان را به کار گیریم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: