آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 تیر ماه 1400 = 22-07 2021

لابی رژیم: آب‌ معدنی، جایگزینِ کارونِ نابود شده! + فیلم

همزمان با اعتراضات مردم خوزستان، کمپین‌های خیریه برای خرید «آب معدنی» راه افتاده و مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. یکی از معروف‌ترین این کمپین‌های خیریه که از سوی نرگس کلباسی راه‌اندازی شده، گویا تا کنون بیش از ۲ میلیارد تومان جمع‌آوری کرده است.

اگرچه افرادی که به چنین کمپین‌هایی کمک می‌کنند احتمالا به دنبال راه‌هایی برای همبستگی و کمک به مردم خوزستان هستند، اما منتقدان این کمپین مشکوک می‌گویند که چنین کمپین‌هایی آدرس غلط می‌دهند و در واقع توجه‌ها را از ریشه‌های اعتراض مردم خوزستان منحرف کرده و به حاشیه می‌برند.

آنها می‌گویند مسئله آب خوزستان با فرستادن آب معدنی حل نمی‌شود، زیرا مشکل امروز نتیجه‌ی سیاست‌های اعمال‌شده در طول دهه‌هاست که منجر به از دست رفتن منابع آبی گسترده این استان، نابودی رودخانه‌ها، آلودگی و از بین رفتن منابع طبیعی شده است.

همه اینها در حالی‌ست که خوزستان در هلال حاصلخیز جای گرفته و بخشی از بهترین آب و خاک موجود روی کره زمین را دارد. بیش از یک میلیون هکتار از خاک آن قابل کشاورزی بوده و در طول فصل‌های سرد سال تامین‌کننده محصولاتی بسیار مهم برای کشور بوده است. اما با خشک‌شدن رودخانه‌ها، این وضعیت دگرگون شده است. انتقال آب به استان‌های دیگر، سدسازی‌های بی‌رویه، و ساخت‌و سازهای ناشی از استخراج نفت و … برخی از عوامل موثر در وضعیت کنونی خوزستان‌اند.

فیلم زیر: پیام هموطن خوزستانی به نرگس کلباسی




www.youtube.com/watch?v=7Q4JIyVukXc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اهواز خون چکان July 22, 2021 01:58 PM

هر روز وسیله و راهی پیدا میکنند تا از جیب مردمان نیازمند گرسنه و تشنه به جیب خودشانیها سرازیرکنند!باید پرسید فروشندگان این آبهای باصطلاح معدنی، وابسته به چه ارگان، و آقا و آقازاده هائی هستند! تا جائیکه من خوانده ام و میدانم، فروشندگان این آبها یکی از شرکتهای تحت نظر و مالکیت بیت خامنه ای جانی است! یعنی این میلیارهای پرداختی از جیب مردم برای خرید آب تانکری و شیشه ای، مستقیم به جیب ارگانهای تحت مالکیت خامنه ای خونخوار میرود! میبینید، به قیمت تشنه نگهداشتن مردم، انبان خودش را پر میکند این بیشرف خونخوار کفتار، خامنه ای سفاک!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا July 22, 2021 03:12 PM

در حالی که کشور های مردمی به اشتباه خود در سد زنی پی برده اند ودر حال تخریب و واگذاری آبهای جاری به روند طبیعی آن هستنند , این ارازل و اوباش نا بخرد خامنئه ای جنایتکار ۶۰۰ سد در ایران احداث کرده اند , که این مصیبت را در خوزستان ودیگر مکان های ایران زمین به وجود آورده اند , جیب گشاد خود پر کرده اند و مردم و دام را تشنه و محیط زیست را نابود و با شور کردن آب‌ها غیر قابل زیست
لازم به توضیح است , که قبل از آمدن هندی زاده انسان کش , تنها ۶ سد , که با پزوهش های انموقع همیاری داشت وجود داشت
حال مردم آب میخواهند, نان میخواهند , ولی رهبر جنایتکاران این فرقه تبهکار , تانگ و توپ میفرستد و دستور میدهد , بکشید , دستگیر کنید,شکنجه کنید , رهبر فرقه ناب محمدی اجازه داده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: