آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 مرداد ماه 1400 = 08-08 2021

زخمی شدن دهها نفر براثر گلوله های ساچمه ای درنقده

‎ دهها تن از شهروندان نقده ای بر اثر تیراندازی (گلوله های ساچمه ای) توسط نیروهای نظامی زخمی شدند.

بر اساس گزارش تکمیلی خبرنگار آژانس خبری موکریان در نقده نزدیک به سی شهروند اهل نقده در پی تجمع روز گذشته بر اثر تیراندازی (گلوله ساچمه ای ) زخمی شدند که خیلی از کسانی که مجروح هستند، برای این که بازداشت نشوند، از مراجعه به بیمارستان و درمانگاه خودداری و در منزل به مداوای زخم‌های ناشی از شلیک می پردازند .

بر اساس گزارش دیگری که به دست موکریان رسیده تعدادی از اراذل و اوباش به مغازه های شماری از شهروندان کرد حمله کرده و به تخریب اموال مردم پرداختند.

همچنین همزمان با بالا گرفتن خشونت ها در نقده جمعی از فعالان مدنی ترک طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه خونین و فجیع به دست اراذل و اوباش اعلام کردند شهرستان نقده متعلق به هردو اتنیک ترک و کرد بوده است و خواهد بود.

فعالان مدنی در پایان نوشتند هرنوع خشونتی درهرشکل و شمایلی خلاف شئونات مدنی و شهروندی بوده و مخل امنیت اجتماعی و سیاسی شهر است و اعلام می داریم هرنوع ادبیات نفرت افکنانه، اتنیک ستیزانه و معارضانه خلاف منافع فردی و جمعی جامعه بوده و در عقب ماندگی فرهنگی-اقتصادی و اجتماعی شهر تاثیری به شدت ویرانگر دارد.

یاد آور می گردد در پی حوادث روز شنبه ۱۶مرداد ۱۴۰۰شهر نقده که در اعتراض به قتل یک شهروند کرد به نام فردین ابراهیمی روی داد شمار ی از شهروندان به تجمع دست زدند که در این تجمع اعتراضی یک شهروند دیگر به نام محمد علیزاده کشته شد.


توطئه سپاه برای ایجاد درگیری میان شهروندان ترک و کرد را خنثی کنیم

جوانان نقده روز شنبه در خیابان‌های بالغچی، فلکه وحدت و خیابان رضایی، مزدوران لباس شخصی را به عقب راندند. مزدوران لباس شخصی اطلاعات سپاه خود را ترک نقده معرفی می‌کنند و قصد ایجاد درگیری میان کرد و ترک را دارند. (فیلم زیر)

جوانان غیور نقده اجازه ندهید اعتراض به جنایت مزدوران لباس شخصی اطلاعات سپاه به درگیری و نزاع بین کرد و ترک تبدیل شود، این توطئه حکومتی است و نباید اجازه بدهیم تحقق یابد




www.youtube.com/watch?v=fdPU36RlvLM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: